اصفهان- رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: علیرغم اینکه مدتهاست کشاورزان به دلیل نبود منابع آب و عدم پرداخت حقابه ها اعتراض دارند، بازهم شاهد برداشت های جدید هم در بالا دست زاینده رود هستیم.

برداشت های غیرمجاز در بالادست زاینده رود همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فتح اله معین صبح یکشنبه در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای گذشته در خصوص تامین آب آشامیدنی استان اصفهان مباحث متعددی مطرح شد، از این رو روز سه شنبه هفته جاری از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای حضور در جلسه تلفیق شورای اسلامی شهر دعوت شده تا برای عبور از این بحران بحث و تبادل نظر شود.
وی تاکید کرد: شورای شهر اصفهان آماده هر گونه همکاری برای عبور از بحران کم آبی است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برداشت های غیرمجاز در بالادست زاینده رود از محل حقابه های مردم و آبی که صرف مصارف شرب و بهداشت مردم می شده همچنان ادامه دارد، گفت: علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته گاهی برداشت های جدید نیز در بالا دست اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه از برداشت غیر مجاز جلوگیری و مصوبه ۹ ماده ای زاینده رود اجرا شود، مشکلات کمتری وجود خواهد داشت که امیدواریم این اراده در تمام مسئولان برای حفظ حقوق مردم به وجود آید.
معین با اشاره به اعتراض کشاورزان اصفهانی به دلیل نبود منابع آبی و عدم ارایه حقابه، اظهارکرد: امروز می بینیم که در شهر تجمعات اعتراض آمیزی از سوی کشاورزان به دلیل عدم تامین حقوق قانونی آنها شکل می گیرد که امیدواریم با جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و تامین حقابه کشاورزان این اعتراضات پایان یابد.
وی تصریح کرد: هفته گذشته گزارشی از معاونت خدمات شهری در خصوص برنامه ریزی برای صرفه جویی در آب مصرفی شهرداری اصفهان ارایه و مشخص شد طی سالهای گذشته شهرداری اصفهان هیچ برداشتی  از آب زاینده رود نداشته و تمام نیازهای آبی خود را از محل تصفیه پساب آب شهری تامین کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال جاری بیش از نیمی از آب مصرفی خود را به عنوان صرفه جویی در نظر گرفته است، گفت: شهرداری طی سالهای گذشته همواره پیشگام در صرفه جویی مصرف آب بوده است.
وی با تاکید بر تشکیل ستاد مبارزه با کم آبی و رفع مشکلات آن، ابراز امیدواری کرد شهرداری اصفهان بتواند در حفظ محیط سبز شهر بکوشد و با توجه به شرایط کم آبی فضای سبز شهر را حفظ کند.
معین در ادامه با تبریک فرارسیدن روز ارتش گفت: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب تمام  عناصری که آینده نگری کمتری داشتند، تاکید بر انحلال ارتش و تشکیل ارتش دیگری ورزیدند که هوشیاری امام خمینی مانع شد.
وی ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کردند ارتشی ها برادران ما هستند، ایشان تاکید بر حفظ ارتش داشتند و اینگونه بود که در اولین راهپیمایی پس از پیروزی انقلاب که در روز ۲۹ فروردین ماه ۵۸ شکل گرفت، ارتشی ها با نظم خاصی به خیابان ها آمده و مردم را در آغوش گرفتند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارتش مانع از نفوذ دشمن به وطن و تجزیه کشور شد، اظهارکرد: ارتش ایران از مردمی ترین ارتش های جهان در جهت حفظ ثبات و آرامش کشور است و مردم ایران هیچگاه جانفشانی های ارتشیان را فراموش نخواهد کرد.
وی پیشاپیش فرارسیدن ماه شعبان و ایام ولادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را تبریک گفت و افزود: امام حسین(ع) سمبل آزادگی، ایثار و فداکاری برای احیای دین پیامبر و جلوگیری از ظلم است، این امام همام جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان دارد، از این رو سالروز ولادت ایشان به نام روز پاسدار نامگذاری شد.
معین تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) روز عاشورا خطاب به لشکر کفر اعلام کردند: «اگر دین ندارید حداقل در دنیا آزاده باشید»، ایشان تا آخرین لحظات زندگی بر آزادگی تاکید داشتند که امیدواریم توصیه های گهربار امام سوم شیعیان سرمشق پاسداران، آزادگان و سایر اقشار باشد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت اصفهان در پاریس، اظهارکرد: اصفهان مروارید شرق آسیا، مرکز فرهنگی و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و برگزاری هفته اصفهان در پاریس جایگاه ویژه این شهر را گوشزد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.