بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی موجب رونق سرمایه گذاری و اشتغال و در نهایت رفع بیکاری در استان می شود؛ که این امر نقش بسزایی در کاهش بسیاری از تخلفات و آسیب های اجتماعی دارد.

حمایت دستگاه قضایی استان از تولید داخلی و کالای ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری با حضور درجمع صنعتگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان واحدهای شهرک صنعتی شماره یک بجنورد اظهارداشت: مسئولین استانی وظیفه دارند ضمن حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، فضا را برای جذب سرمایه گذار، ایجاد واحدهای تولیدی و نیز تولید کالای باکیفیت فراهم کنند.

این مقام قضایی با تاکید بر رونق کارآفرینی و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال را یکی از اولویت های اولیه زندگی مردم دانست و یادآور شد : اگرچه اشتغال تنها دلیل وقوع آسیب های اجتماعی نیست، لیکن بخشی از آسیب های اجتماعی ، نتیجه بیکاری و عدم اشتغال است و با ایجاد اشتغال و تامین زندگی مردم در حد کفاف می توان باعث کاهش آسیب های اجتماعی شد.

وی پیگیری و حمایت قضایی از سرمایه گذاری، تولید ملی و اشتغال در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید ریاست محترم قوه قضائیه را از جمله سیاست های راهبردی دادگستری استان عنوان کرد و افزود: حضور میدانی و بازدید مسئولان و مدیران قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی باهدف شنیدن سخنان مدیران تولید، بررسی مشکلات، شناخت موانع تولید در کنار ارائه مشاوره های حقوقی به صنعتگران می تواند نقش موثر و مفیدی در جهت رفع چالش های اشتغال و صنعت استان و تسهیل و روان سازی امور مربوط به آن داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان باتوجه به نامگذاری سال ۱۳۹۷از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی ، تنها راه مقابله با تحریم را عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و گسترش اشتغال بر مبنای اتکا به تولید داخلی مطرح نموده و گفت: همه قوای سه گانه می بایست در راستای تحقق ایده و منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان سخنان خود، ایجاد امنیت در حوزه تولید استان را از جمله وظایف دستگاه قضایی استان دانست و گفت: جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال دارای اشتغال را خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.