کرج -  با حضور استاندار البرز و در حاشیه نشست با اهالی هنر از مجموعه های کتاب زندگینامه شهدا، اشعار هنرمندان البرزی و۲ آلبوم موسیقی رونمایی شدو از چند هنرمند برتر البرزی  تجلیل بعمل آمد.

رونمایی از مجموعه کتاب زندگینامه شهدا و اشعار هنرمندان البرزی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی نجفی عصر امروز یکشنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه چه خوب است با هم صادقانه برخورد کنیم  و اساس کار صداقت باشد، اظهار کرد:  در جلسات سعی کردیم تا از فرصت ها بهره ببریم تا مشکلات و تنگناها را پشت سر بگذاریم.
وی افزود: باید بستر حضور و فعالیت هنرمندان در البرز بیش از پیش تقویت شود.
نجفی با اشاره به وظایفی سنگینی که بر عهده مسئولان و هنرمندان و بخش های دیگر  می باشد و همچنین بهره برداری هر چه بهتر و بیشتر از جلسات را داشته باشیم، گفت: این قبیل نشست ها بایستی خروجی قابل قبولی داشته باشد.

استاندار البرز با اشاره با وجود چالش های متعدد و ضعف های جدی که در زیرساخت استان وجود دارد، افزود: از ابتدای حضورم در استان درصدد ایجاد تعامل و ارتباط مستمر با وزرا و معاونان رییس جمهور بودم  چراکه  مسائل اشتغال، بیکاری و رفع ترافیک در البرز از اهم موضوعات مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه استان البرز از گره های ترافیکی در راه ها و بخصوص ورودی و خروجی کرج  رنج می برد، خاطرنشان کرد:  بخش بزرگی از کار خود را به توسعه راه ها و بزرگراه ها و همچنین  به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه کاره در این بخش معطوف کرده ایم.

استاندار البرز  در بخشی دیگر از سخنانش ضمن اشاره به تاثیر هنر در کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: استان البرز به دلیل مسائلی چون حاشیه نشینی، بیکاری جوانان دارای آسیب های بسیار است که اگر روح هنر دمیده شود بخشی از مشکلات سخت افزاری در آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، مسائل اخلاقی و حوزه های مختلف حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: البرز  جایگاه هنرمندان بزرگی است که  برای استان سرمایه محسوب می شوند.
 نجفی اذعان کرد:  وجود ناملایمات و مشکلات را انکار نمی کنیم و به طور قطع ما در کنار یکدیگر با جدیت درصدد رفع موانع برخواهیم آمد.
وی با بیان اینکه طرح ایجاد مکانی برای نمایش آثار هنرمندان در حوزه اقوام و فرهنگ ها در البرز  را اجرایی کنیم، گفت: می توان مکان و جایگاهی برای پیاده سازی طرح ها و آثار هنرمندان داشته باشیم و بستری را فراهم کرد که تمامی اقوام و فرهنگ ها در البرز بعنوان ایران کوچک، آثار هنری، آداب و رسوم و فرهنگ خود را به نمایش بگذارند.
استاندار البرز در پایان گفت:  وجود این فضا می تواند جاذبه گردشگری برای سایر استان ها باشد چراکه البرز میزبان اقوام مختلف از تمامی استان ها است.
در ادامه این نشست سرپرست معاونت امنیتی و سیاسی استانداری البرز  اظهار کرد:  در جامعه هنر انقلابی باید به دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشی پرداخته و وحدت و همگرایی را دنبال کند.

خیراله ترخانی با بیان اینکه با حضور هنر بسیاری از  آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد، افزود:  برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بایستی با نسل جوان با زبان هنر سخن گفت.

وی  در ادامه گفت: همانطور که شهید آوینی با مستند و زبان فاخر به گونه‌ای دفاع مقدس را به تصویر کشید و همه را  مجذوب خود کرد در البرز نیز با جدیت به هنرهای اقوام مختلف پرداخته شود.

در ادامه آجرلو رئیس سازمان حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه چندین سال است در حوزه هنر هیچگونه نشستی با استانداری البرز و هنرمندان برگزار نشده است، گفت: وجود هفته هنر انقلاب اسلامی مشکلات  و دردهای جامعه را  التیام می‌بخشد چراکه  هنر ابزار و زبانی برای تمدن‌ها است.

آجرلو با بیان اینکه هنرمندان البرز صاحب هنر در کشور  هستند، گفت: نه تنها در کرج بلکه در شهرستان های دیگر استان کانون‌های ادبی و شعری  ایجاد شود و به تمام گرایش‌های هنری  نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان با آثار خود به کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهند کرد، خاطرنشان کرد: حوزه هنری تربیت و پرورش نیروهای هنری انقلابی است و  حمایت از آثار هنری نیز یکی از اولویت‌های حوزه هنری است.

آجرلو در ادامه گفت:  استان البرز نیاز به هویت بخشی بیشتری دارد  و جشنوارهای سطح استان باید به بصورت یک برند در البرز ثبت شود چراکه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان البرز برند سازی نشده است.
 وی همچنین اضافه کرد: دانش نامه فرهنگ و هنر استان البرز نیز باید در آینده نزدیک تدوین شود و نگاه ویژه به هنرمندان استان البرز شود.
در پایان  مراسم از مجموعه های کتاب زندگینامه شهدا، اشعار هنرمندان البرزی و دو آلبوم موسیقی رونمایی شد؛ همچنین با حضور استاندار البرز از چند هنرمند برتر تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.