رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حرکت‌های مذبوحانه دشمنان هیچ تأثیری بر اداره محور مقاومت ندارد.

به گزارش قدس آنلاین،   سیدحسین نقوی حسینی در تشریح نشست عصر امروز(یکشنبه، ۲۶ فروردین) این کمیسیون، اظهار داشت: در ابتدای جلسه کمیسیون، تجاوز آشکار و برخلاف همه مقررات بین‌المللی آمریکا، انگلیس و فرانسه را محکوم کرد.

وی افزود: در این جلسه، رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت که این حرکت‌های مذبوحانه هیچ تأثیری بر اداره محور مقاومت و ملت مقاوم سوریه نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: به همین جهت و با هدف حمایت از استقلال و مقاومت مردم و دولت سوریه هیئت ویژه‌ای از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: جلسه روز دوشنبه نیز با عنوان حمایت از کالای ایرانی مشترک با کمیسیون اقتصادی برگزار خواهد شد. نشست مشترک کمیسیون و سفرای کشورهای آمریکای لاتین روز سه‌شنبه ساعت ۵ بعد از ظهر و در ادامه جلسه کمیسیون برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد که جلسه با بحث سوریه ادامه یافت و طی آن در این جلسه گفته شد که بالاخره با همه سرمایه‌گذاران که آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای آنها در منطقه سرمایه‌گذاری کرده بودند با شکست‌ها و کالاهای زیادی روبرو شدند؛ جنگ نیابتی شکست خورده و داعش و تروریسم شکست خورد و به همین جهت عصبانی شده‌اند و با این اقدامات جنایتکارانه و تجاوزگرایانه حضور خود را تثبیت کند و از هم پیمانان‌شان حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در نشست امروز تاکید شد که استفاده از سلاح شیمایی بی‌اساس واهمه است و بهانه‌ای بیش نیست، افزود: همچنین در این زمینه گفته شد که اقدام سوریه تجاوز کارانه و برخلاف کلید موازین و قواعد بین‌المللی است اگر اینها در ادعای خود صادق بودند باید اجازه می‌دادند تحقیقات انجام شود و ادعای آنها بررسی شود و بکار برنده سلاح شیمیایی اگر استفاده شده، مشخص شود ولی وقتی قبل از اینها حمله صورت می‌گیرد نشان می‌دهد که این ادعا دروغ است و بی‌اساس.

نقوی حسینی بر همین اساس یادآور شد: در ادامه نشست امروز عنوان شد که اقدام نظامی علیه یک کشور باید تحت فصل هفتم صورت بگیرد ولی به هیچ وجه چنین شرایطی وجود نداشته است. هزینه این تجاوز را هم سعودی تامین کردند و بالاخره تهدیدات ترامپ هم نباید توخالی می‌ماند از مسائل قابل تامل است ولی به هر حال از روی اجبار دست به اقدامی زدند که پشیمان خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه مطرح شد که اینها خیلی نگران حذف شدن از تصمیم‌گیری‌ها و تحولات منطقه هستند و به همین جهت به دنبال فرصت طلبی و استفاده از این شدند فضاهایی هستند ولی این اقدامات تغییری در وضعیت منطقه ایجاد نمی‌کند اخبار موثق نیز نشان می‌دهد که عملیات مذکور در میدان نیز ناموفق بوده و چرا که اولا اغلب موشک‌ها خنثی شده و ثانیا به مکان‌های حساسی اصابت نکرده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: در این جلسه مطرح شده که برای آمریکا و هم پیمانان غربی و همچنین رژیم صهیونیستی و آل سعود تروریسم و داعش خطرناک نیست چرا که تروریسم و داعش مولود خود آنهاست. از نظر اینها کشورها محور مقاومت برای آنها خطرناک است و همه این اقدامات علیه محور مقاومت صورت می گیرد غافل از اینکه اینگونه تجاوزات جنایتکارانه هیچ تاثیری بر اراده مهد مقاومت قطعا نخواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.