یزد - مسئول بسیج هنرمندان استان یزد گفت: هنر انقلاب نباید مختص به یک هفته باشد در این زمینه باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که در طول سال اندیشه های انقلاب اسلامی در فعالیت های هنری دیده شود و این هفته فرصت مناسبی برای بررسی وضعیت هنر کشور است.

هفته هنر انقلاب  فرصت مناسبی برای بررسی  وضعیت هنر کشور است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی پارسائیان شامگاه یک شنبه در همایش هنر شیدایی که توسط هنرمندان یزدی برگزارشد اظهارداشت: همایش هنرشیدایی همه ساله توسط هنرمندان انقلابی استان برگزار می شود و معرفی شهید آوینی از اهداف این همایش بوده و این شهید  یکی از الگوهای با ارزش برای هنرمندان انقلابی است .

وی افزود : آینده نگری و نگاه به آیند ه در مقالات و آثار شهید آوینی به خوبی دیده می شود و درزمانی که کشوردرگیرجنگ بود این شهید دید بلندی نسبت به انقلاب و آرمانهای انقلاب داشت.

پارسائیان تصریح کرد: زمانی که در افکار و تفکرات یک هنرمند آرمانهای انقلاب نهادینه شود بدون تردید آثار این هنرمند وجهه انقلابی به خود گرفته و مخاطبین بیشتری نیز جذب آثاروی شده و این آثار درجامعه اثر گذاری بیشتری دارد .

این مسئول ادامه داد: درهفته هنر انقلاب باید به وضعیت جامعه هنری توجه کرد و در این هفته می توان برای تمام سال برنامه ریزی کرد که یک هنرمند انقلابی باید بر روی چه مسائلی در آثار خود توجه کند و هنرمند انقلابی باید اندیشه ها و راهبردهای انقلاب را بخوبی بشناسد و آنها را مورد توجه قرار بدهد ولی متاسفانه در کشور ما به این مسائل توجه چندانی نمی شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان گفت: اگر هنرمندی می خواهد آثارش رنگ و بوی انقلابی بگیرد باید تفکر انقلابی داشته و اگر هنرمندان ما مبانی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار بدهند بدون تردید ارزش ها و آرمان های انقلاب در آثار این هنرمندان به وضوح مشخص می شود .

وی افزود: اندیشه های انقلاب اسلامی جهان را متحول کرده و ما باید قبول کنیم که خود ما از این اندیشه ها غافل بوده ایم و یک هنرمند انقلابی متعهد باید با ارائه آثار فاخر، تفکرانقلابی را بین مردم و هنرمندان  نهادینه سازد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.