اصفهان-مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: لازمه جذب گردشگران و توریست به استان اصفهان ایجاد زیرساخت‌های لازم است که احداث هتل یکی از مهمترین این زیرساختها به شمار می رود اما نه به هر قیمت!

تصمیمات کارشناسی بگیریم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی گفت: طرح آمایش سرزمین و آمایش استان مهمترین سند بالادستی است و به استناد همین طرح، استان اصفهان به عنوان یک استان گردشگری در نظر گرفته شده که شاخص ترین محور توسعه آن، گردشگری است و قاعدتا برای اینکه بتوان استان اصفهان را به عنوان یک محور گردشگری تصویب نمود، لازمه آن فراهم نمودن زیرساخت های گردشگری است.
وی از جمله مهمترین زیرساخت های گردشگری را توسعه فرودگاه اصفهان، توسعه شبکه حمل ونقل و توسعه خطوط جاده ای و ریلی عنوان کرد و درباره اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: در بخش توسعه فرودگاه که یکی از مهمترین بحث های آن توسعه گردشگری است اقداماتی در جهت توسعه آن انجام شده که از جمله احداث سالن پروازهای خارجی با پیشرفت ۷۰ درصد و همچنین توسعه فرودگاه به میزان ۴۰۰ هکتار است که در این زمینه توافقات لازم با وزارت دفاع توسط وزارت راه وشهرسازی انجام گردیده که با مشارکت شرکت فرانسوی در حال انجام است.
در بخش ایجاد شبکه حمل ونقل جاده ای نیز کریدور شمال – جنوب کشور در حال اجراست که بخشی از آن تا پایان سالجاری تکمیل و بخشی با مشارکت بخش خصوصی و به صورت آزادراهی انجام خواهد شد.
در بخش ریلی نیز فعالیت های خوبی انجام شده که هم توسعه ریلی و هم دوخطه نمودن شبکه ریلی در دستورکار است که تماما اقدامات انجام شده در راستای فراهم نمودن زیرساخت های گردشگری در استان را فراهم خواهد کرد.
غلامی مهمترین بخش در توسعه گردشگری را احداث هتل در شهر اصفهان عنوان کرد و با حائز اهمیت دانستن آن گفت: در بخش جذب، استقرار و اسکان توریست و گردشگر، احداث هتل بسیار حائز اهمیت است که اصفهان به لحاظ شرایط و موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن سابقه تاریخی و فرهنگی و دارا بودن آثار متعدی که در طول تاریخ توسط معماران و هنرمندان شکل گرفته دارای جذابیت خاصی است که باید هم در حفظ آن کوشا بود و هم زیرساختهای لازم را برای جذب گردشگران و افزایش زمان اقامت فراهم نمود.
وی با تایید نقیصه کمبود هتل در استان و شهر اصفهان و با تاکید بر اینکه باید به سمت و سوی احداث هتل های مناسب در شهر جهت استقرار گردشگران پیش رویم و تمامی پتانسیل های موجود بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم اظهار داشت: در سال های ۹۵ و ۹۶ با توجه به همکاری و تعامل خوبی که با شهرداری و میراث فرهنگی وجود داشته مجوز احداث ۳۳ هتل و مکان های گردشگری صادر شده که در مقایسه با سالهای قبل، رشد کمی بالاتری را نشان می دهد.
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان تاکید داشت: با همه نیازی که به احداث هتل در این شهر وجود دارد اما این بدین معنا نیست که در هرکجا و به هر قیمتی نسبت به رفع این کمبود مجوز صادر شود چرا که در این رابطه نمی توان ضوابط طرح های جامع وتفصیلی را نادیده گرفت و با توجه به این ضوابط و وجود کمیسیون های مربوطه نمی توان آنها را زیرپا گذاشت و برخلاف آن طرحی را تصویب و ابلاغ نمود.
وی افزود: قطعا کسانی که بدنبال احداث هتل در حاشیه زاینده رود و در دامنه کوه طبیعی صفه که محل منحصر به فردی برای گردشگران است هستند در اصل چهره شهر را مخدوش نموده و سیما ومنظر شهری را از بین خواهند برد و نباید اجازه این کار به آنها داده شود.
غلامی پیشنهاداتی هم برای مکان یابی احداث هتل داد و گفت: در شرق اصفهان، در محور تشریفاتی اصفهان یا محور جاده فرودگاه اصفهان، سپاهان شهر و در خیابان صفه در اراضی گل نرگس موقعیتهای بسیار مناسبی ایجاد شده که سرمایه گذاران این حوزه می توانند جهت احداث هتل در این بخشها اقدام نمایند ضمن آنکه در این راستا اقامتگاههای تاریخی و مهمانسراهایی به صورت موردی در سطح محلات ایجاد گردیده است.
مدیرکل راه وشهرسازی در پایان هشدار داد: تصمیماتی که برخلاف ضوابط گرفته شود و به صورت مدیریتی اعمال شود در آینده نه چندان دور مورد نقد و انتقاد صاحبنظران قرار خواهد گرفت و در آن هنگام هیچ پاسخ کارشناسی برای اینگونه تصمیمات نداریم.
وی با خطاب قرار دادن مدیران و دلسوزانی که در استان در این راستا تلاش می نمایند گفت: به همه عزیزان پیشنهاد می کنم برای اینکه دچار تصمیم گیری اشتباه برای شهر اصفهان نشوند حتما باید با کارشناسان، صاحبنظران، اندیشمندان، دانشجویان و دانشگاهیان فعالی که در این عرصه وجود دارند مشورت کنند و به نقطه نظرات آنها توجه شود تا تصمیماتی که گرفته می شود در آینده قابل دفاع باشد و تصمیمات مدیریتی بر تصمیمات کارشناسی غالب نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.