بجنورد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر این استان به هنگام بازگشت آن ها از مناطق قشلاقی اجرا می شود.

سوادآموزی در بین زنان عشایر خراسان شمالی فراگیر می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مهدی مودی با بیان اینکه این طرح در ۷ استان تا مرداد ماه امسال اجرا می شود، اظهار کرد: طرح یاد شده در بین عشایر شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه وسملقان این استان برای ۳۰۰ نفر از زنان بی سواد در گروه سنی ۴۹-۱۰ سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح در شهرستان های مزبور ۴۰ آموزش دهنده باید آموزش های لازم را فرا گیرند، گفت: مدرسان آموزش دهنده کشوری هستند که تا پایان فروردین ماه شهرستان ها براساس سهیمه بندی انتخاب می شوند.

مودی افزود: این طرح با مشارکت سوادآموزی، اداره کل امور عشایری، آموزش و پرورش و اداره کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی اجرا می شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان نرخ سواد مردان بیشتر از زنان است گفت: هم اکنون درصد باسوادی در زنان گروه سنی ۶ سال به بالاتر در خراسان شمالی ۷۸.۶۷ درصد است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.