رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی مناسب و با قیمت مناسب به زائران عتبات عالیات گفت: امنیت زائران عتبات عالیات خط قرمز ما محسوب می‌شود.

تغییرات در نحوه اعزام‌ زائران عتبات/ تازه‌ترین برنامه‌ها برای حج تمتع ۹۷

به گزارش قدس آنلاین، نشست مدیران سازمان حج و زیارت به منظور بررسی برنامه‌ها در حوزه حج تمتع و عتبات روز گذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود تا شروع اعزام‌های حج، باید برنامه‌های مرتبط با آموزش، تغذیه و تدارکات هر چه سریع‌تر نهایی شود.

وی با بیان اینکه مشاعر یکی از مهم‌ترین بخش‌های حج تمتع است، افزود: مشاعر، اوج کار اجرایی حج تمتع محسوب می‌شود، بنابراین باید برای جلوگیری از بروز مشکل و مسائل مختلف، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برنامه‌ریزی استفاده بهینه از فضای بسیار محدود در منا با توجه به اقامت سه روزه زائران، و اطلاع رسانی دقیق و جامع به حجاج بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: باید در فرصت باقیمانده و هرچه سریعتر این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به موضوع عتبات عالیات و برنامه‌ریزی مدون در این حوزه تاکید کرد و گفت: در این حوزه راهکار ما برون رفت از فضای فعلی و کم کردن دغدغه‌های زائران است.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: یکی از مهمترین راهکارها در حوزه عتبات عالیات توجه به اعزام‌های استانی است، بنابراین این مهم از این پس با جدیت دنبال می‌شود و باید سازوکار آن نیز هرچه سریعتر فعال شود.

وی افزود: تمامی شرکت‌های مرکزی کارگزاران در استان‌ها دارای مجوز اعزام به عتبات عالیات هستند باید روند قانونی برنامه‌های خود را هر چه سریعتر آغاز کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام‌های استانی باید با اصول و برنامه‌های قبل همانند امنیت، پزشکی، بیمه، مسائل فرهنگی و خدماتی زائران تطابق داشته باشد و تغییری در این زمینه صورت نگیرد، گفت: بسته‌های سفر ارائه شده از سوی استانها باید به سرعت و پس از ثبت سیستمی، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این برنامه‌ریزی شاهد رضایتمندی هر چه بیشتر زائران حوزه عتبات عالیات باشیم، افزود: در حال حاضر اصلاح فضای اعزام‌های عتبات عالیات، منوط به اصلاح خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب در این حوزه است.

محمدی با اشاره به اینکه موضوع امنیت زائران عتبات عالیات خط قرمز ما محسوب می‌شود و در اعزام‌های استانی نیز باید این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: همان شیوه‌ای که برای حمایت از شمسا در برنامه‌ریزی‌ها و اعزام‌ها انجام می‌گرفت، برای اعزام‌های استانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.