مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بار دیگر بر پایبندی کشورهای اروپایی بر برجام تاکید کرد.

تاکید مجدد موگرینی بر پایبندی اروپا به برجام

به گزارش قدس آنلاین، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار خواهند داد.

همچنین قرار است ظرف روزهای آینده صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه بصورت جداگانه به آمریکا رفته و گفتگوهایی را با دونالد ترامپ در خصوص برجام انجام دهند.

در همین رابطه روزنامه واشنگتن پست نوشت: دیدارهایی که مقامات اروپایی در این ماه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواهند داشت، آینده توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ را تعیین می کند. بر این اساس «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به صورت جداگانه اواخر این ماه به آمریکا سفر کرده و با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور دیدار می کنند.

با احتساب سفر غیر منتظره «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به واشنگتن، این آخرین تلاش رهبران اروپایی پیش از ضرب الاجل اعلام شده از سوی ترامپ برای خروج از برجام، به منظور تقویت و حفظ این توافق بین المللی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.