تربت جام ـ با گذشت ۸ سال از شروع بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر صالح آباد هنوز در حاشیه قرار دارد و در برزخ مسئولان استانی و شهرستانی قرارگرفته، بطوریکه رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: هیچ ردیف بودجه ای ندارد.

پروژه بیمارستان صالح آباد تربت جام بعد از هشت سال همچنان در حاشیه

دکترمحمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام، به خبرنگارقدس آنلاین گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابه صالح آباد با زیر بنای ۳ هزار متر مربع در دو فاز از سال ۸۹ توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع شد. در سال ۹۴ و بعد از ارتقاء شبکه بهداشت تربت جام به دانشکده علوم پزشکی، این پروژه با پیشرفت ۶۰ درصدی به این دانشکده تحویل شد و ادامه یافت.

وی افزود: در سال قبل بیمارستان حدوداً کامل شده بود و به علت همکاری نکردن شهردار وقت برای صدور مجوزهای لازم برای اخذ امتیازات آب و برق و گاز و تلفن، حدود ۸ ماه این پروژه بلاتکلیف ماند و هیچ گونه همکاری انجام نگرفته بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: جلساتی با اعضای شورای اسلامی  و شهرداری صالح آباد انجام شده است و قول مساعد دادند تا مشکلات این حوزه حل شود.

تحمیل سیاسی بر بیمارستان صالح آباد

افکار افزود: فاز اول با هزار ۶۰۰ متر مربع زیربنا داررای بخش هایی مانند اورژانس، دیالیز، درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، موتورخانه، ساختمان اداری و راهروهای ارتباطی که قرار است با فاز دوم داشته باشد پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاخیر زیاد در راه اندازی این بیمارستان تصمیم گرفتیم تا به صورت جهادی عمل کنیم  و فاز یک تکمیل شده است و با اختیارات خود دانشکده و هماهنگی با بازرسی، خارج از تشریفات و بروکراسی اداری وارد عمل شدیم و یک تیم مستقل با نظارت مستقیم دانشکده تشکیل داده ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با بیان اینکه در نقاطی تحمیل بعضی مراکز درمانی و بیمارستانی سیاسی برخورد شده و بدون توجیه لازم کلنگ زنی شده است گفت: شاید یکی از گره های مراکز درمانی که دیر راه اندازی می شود همین دلیل باشد.

بیمارستان سود دهی ندارد

وی با بیان اینکه بیمارستان های کمتر از ۱۰۰ تخت خوابه، سود دهی برای سیستم درمان ندارند و فقط هزینه بر هستند گفت: اگر ما بتوانیم به جای آن، به مردم این مناطق به صورت ترانسفر خدمات دهی و مراکز درمانی و پرسنل تخصصی را افزایش دهیم، برکات بیشتری برای مردم خواهد داشت و به جای آن یک مرکز تخصصی پیشرفته در مرکز شهرستان داشته باشیم تا هم هزینه های دولت کمتر می شود و هم خدمات بهتری به مردم ارائه خواهد شد.

افکار ادامه داد: سعی می کنیم با راه اندازی فاز یک بیمارستان صالح آباد، خدمات خوب و کیفی به مردم ارائه دهیم و سیستم ترانسفر و مرکز تخصصی را در خود شهر راه اندازی کنیم تا خدمات مناسبی در مرحله دوم به مردم این قسمت از شهرستان ارائه شود.

فاز دوم بیمارستان و دیگر هیچ

وی به مشکلات فاز دوم این بیمارستان اشاره کرد و افزود: با شرایط موجود، فاز دوم این بیمارستان در سال های بعد خواهد بود و فعلا هیچ برنامه ای برای آن نداریم. برای راه اندازی فاز ۲ باید زیر ساخت های مورد نیاز مهیا شود و بدون زیر ساخت ها فقط یک ساختمان تحویل مردم خواهد شد و هیچ کارایی برای مردم نخواهد داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام اعلام کرد: برای تکمیل این پروژه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت جذب اعتبار برای این پروژه این بیمارستان از حالت بلاتکلیفی خارج خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.