ساری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه میانگین زایمان به صورت سزارین در بیمارستان های دولتی از ۶۱ درصد به ۵۱ درصد رسیده است، از آمار بالای زایمان سزارین در استان خبر داد.

خدمات بیمارستانی در ایام تعطیل متوقف نیست / آمار سزارین در مازندران بالاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر سید عباس موسوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: میزان سزارین قبل از طرح تحول سلامت ۷۳ درصد بود که هم اکنون به ۶۸ درصد کاهش یافته است در حالیکه میزان میانگین کشوری سزارین، ۵۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه میانگین زایمان به صورت سزارین در بیمارستان های دولتی از ۶۱ درصد به ۵۱ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: بیمارستان های خصوصی ملزم به ایجاد بلوک های زایمانی شدند و در این راستا دو بیمارستان اقدام به ساخت این بلوک ها کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر توقف ارائه خدمات درمانی در روزهای تعطیل و ایام نوروز گفت: بیمارستان ها هیچ وقت تعطیل نیستند و در زمان های خاص، خدمات اورژانسی در اولویت قرار داشته و تلاش می کنیم در این ایام، پوشش اورژانسی را افزایش دهیم.

موسوی ضریب اشغال تخت های بیمارستانی را ۷۸ درصد اعلام کرد و گفت: در سال گذشته ۲۵۳ هزارنفر در بیمارستان های استان بستری شدند.

وی به مراجعه ۳۳۱ هزارنفر در ایام نوروز به مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: در این راستا ۸۵ میلیارد تومان هزینه شد.

موسوی از راه اندازی و توسعه اورژانس های رازی قائم شهر و امام رضا آمل خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته دو مرکز تشخیص و غربالکری سرطان در ساری و چالوس آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر بهینه سازی و افزایش کیفیت خدمات پیش بیمارستانی تاکید کرد و گفت: ۱۳۶ دستگاه آمبولانس از طریق ۳۱ اورژانس شهری، ۵۲ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی به بیماران اورژانسی خدمات ارائه می دهد.

موسوی در رابطه با عدم کاهش میزان مراجعات به پزشکان علیرغم اجرای طرح پزشک خانواده در استان خاطرنشان کرد: متاسفانه مراجعه به پزشکان متخصص تنها از طریق سیستم ارجاع صورت نمی گیرد و باید به مرحله ای برسیم که سیستم دولتی تنها از بیمارانی حمایت کند که از طریق سیستم ارجاع به متخصصان هدایت می شوند.

وی علت حضور بالای بیماران به کلینیک تخصصی طوبی ساری را ویزیت ارزان و حضور پزشکان عضو هیئت علمی دانشگاه اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ پزشک در ۳۸ مطب این کلینیک به طبابت مشغولند و روزانه ۲۵۰۰ نفر ویزیت می شوند درحالیکه گنجایش این مرکز یک هزارنفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با مشکل عدم پوشش دارویی برخی بیماران خاص، خاطرنشان کرد: لیست بیماری های خاص مشخص بوده و براساس این لیست به کلیه بیماران خدمات دارویی رایگان ارائه می شود.

موسوی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از خدمات در استان ارائه نمی شود و بیماران به ناچار به بیمارستان های پایتخت مراجعه می کنند، گفت: متاسفانه برخی از تجهیزات پزشکی گران بوده و امکان خرید آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.