همدان- سرپرست مدیر کل امور روستایی کشورهای استانداری همدان گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال روستایی استان اختصاص یافت.

۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال روستایی استان همدان اختصاص یافت
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری تویسرکان، سرپرست مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: سال ۹۶، ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ بهره شش درصد و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار با نرخ بهره هشت درصد به اشتغال روستایی استان همدان اختصاص یافت.
 ظاهر پور مجاهد در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تویسرکان اظهار داشت: جذب اعتبارات حوزه اشتغالزایی روستایی استان همدان در سال ۹۷ در گرو جذب تسهیلات اختصاصی به استان در این بخش در سال ۹۶ است.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستان ها باید اولویت های سرمایه گذاری با هدف اشتغالزایی خود را به صورت کارشناسانه بررسی و اعلام کنند تا برنامه ریزی ها در خصوص پرداخت تسهیلات و امور مرتبط دیگر بر اساس آن انجام شود.
پور مجاهد با تاکید بر اینکه باید ظرفیت های اشتغالزایی در همه روستاهای استان به صورت کارشناسانه و دقیق مورد بررسی قرار بگیرند بیان کرد: برای بازدهی بیشتر در بخش اشتغالزایی روستایی باید به طرح های اشتغالزای قابل ارتقا و طرح های در شرف تکمیل، توجه ویژه کرد.
وی تصریح کرد: اگر در روند پیگیری پرونده های اشتغالزای روستایی کندی و کوتاهی صورت بگیرد، ممکن است طرح های اشتغالزای روستایی از دیگر مناطق استان جایگزین این طرح ها شده و تسهیلات را به خود اختصاص دهند.
فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: سهمیه ایجاد اشتغال در سال ۹۶ در شهرستان تویسرکان، یک هزار و ۳۹۳ مورد بوده که با ایجاد یک هزار و ۶۷۴ فرصت شغلی جدید شاهد تحقق ۱۲۱ درصدی تعهد شهرستان در این بخش در سال ۹۶هستیم.
حبیب مومیوند تصریح کرد: این در حالی است که هنوز تعداد افراد فاقد شغل در شهرستان تویسرکان زیاد است و باید برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش مضاعف صورت بگیرد.
وی از بررسی مشکلات ۲۳ طرح اشتغالزایی شهرستان تویسرکان در بخش هایی مانند کشاورزی، صنعت و گردشگری با حضور مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری همدان خبر داد و ابراز کرد: در مجموع در سال ۹۶ تا کنون اعتباری نزدیک به ۱۱۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به بهش های مختلف اشتغال روستایی، اشتغال فراگیر و طرح های توسعه شهرستان تویسرکان اختصاص یافته است.
وی گفت: تا کنون ۱۱۵ طرح از شهرستان تویسرکان در بخش اشتغال روستایی به استان معرفی شده که ۵۳ طرح با اختصاص اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده و ۶۱ طرح دیگر نیاز به رفع نواقص دارند.
فرماندار تویسرکان تاکید کرد: به هیچ عنوان کوتاهی در روند پیگیری طرح های اشتغالزای شهرستان تویسرکان از سوی هیچ یک از مسوولان مرتبط شهرستانی پذیرفته نیست و اجازه نمی دهیم سهم شهرستان تویسرکان در بخش اشتغالزایی سوخت شود.
وی تصریح کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط با اشتغال در شهرستان باید به صورت مستمر در جریان جزئیات طرح های خود باشند و به صورت مداوم و موثر، این طرخ ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.