یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند همزمان به کفار و مسلمانان گرایش داشته باشد گفت: پادشاه سعودی نمی‌تواند با آمریکایی‌ها رقص شمشیر کند و ادعای خادم‌الحرمینی هم داشته باشد.

پادشاه عربستان سعودی نمی‌تواند ادعای خادم‌الحرمینی داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان پلیس‌ فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌های سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با تأکید بر ضرورت حفظ اقتدار و عزت اسلام، اظهار داشت: حفظ اقتدار و عزت اسلام از وظایف مسلمانان است که در قرآن کریم نیز تأکید زیادی به آن شده است.

وی افزود: مسلمانان باید در مسیری حرکت کنند که عزت و اقتدار اسلام حفظ شود.

این استاد سطوح عالی حوزه به بیان اصول حفظ عزت و اقتدار مسلمانان پرداخت و خاطرنشان کرد: ایمان و تقوا نخستین اصل برای حفظ عزت و اقتدار اسلام است و اگر ایمان و معنویت داشته باشیم، بر دشمنان برتری خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ همواره باید در حال علم آموزی باشد، ادامه داد: دومین اصل در حفظ اقتدار و عزت اسلام، علم است که اهمیت بسیار زیادی دارد و این اهمیت به‌گونه‌ای است حدود ۸۰ آیه از قرآن کریم به این مسئله اختصاص دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه علوم آموزی محدود به زمان و مکان نیست گفت: مسلمانان باید تلاش کنند تا از لحاظ علمی برتر از دیگران باشند چراکه تمام علوم از اسلام گرفته شده است.

یک فقیه واجدالشرایط باید در رأس حکومت اسلامی باشد

وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان، سومین اصل در حفظ عزت و اقتدار اسلام است، گفت: مسلمانان باید وحدت داشته باشند و از اختلاف پرهیز کنند، هر قدر اتحاد میان مسلمانان بیشتر باشد، عزت و اقتدار اسلام نیز بیشتر می‌شود؛ دشمنان تاکنون ضربه‌های زیادی با ایجاد اختلاف میان مسلمانان به اسلام وارد کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: قدرت سیاسی چهارمین اصل در حفظ عزت و اقتدار اسلام است به همین دلیل یک فقیه واجدالشرایط باید در رأس حکومت اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اصل پنجم قدرت جهادی است، اظهار کرد: مسلمانان باید شجاعت داشته باشند و این شجاعت باید موجب شود که دشمن جرئت حمله به مسلمانان نداشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حمله موشکی به سوریه گفت: در روزهای اخیر سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به کشور سوریه که یک کشور مسقل است، حمله کرده‌اند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این سه کشور جنایتکار هستند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید با دشمنان و کفار ارتباط داشته باشند عنوان کرد: همه انسان‌ها تنها می‌توانند یک گرایش داشته باشند و هیچکس نمی‌تواند همزمان به کفار و مسلمانان گرایش داشته باشد بنابراین پادشاه عربستان سعودی نمی‌تواند با آمریکایی‌ها رقص شمشیر کند و ادعای خادم‌الحرمین بودن نیز داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.