نام چهار بازیکن ایرانی در فهرست اولیه برترین‌های آسیا ۲۰۱۸ دیده می شود.

عزت اللهی، علیپور، طارمی و بیرانوند در فهرست اولیه بهترین‌های آسیا

به گزارش قدس آنلاین، مجله معتبر فورفورتو، مطابق گذشته این بار نیز اقدام به معرفی ۵۰ بازیکن برتر قاره آسیا کرده است.

۵۰ - کاسوکه ناکامورا (ژاپن - کاشیوا)

۴۹ ـ چاناتیپ سونگراسین (تایلند - ساپورو)

۴۸ - سعید عزت اللهی (ایران - آمکار)

پوگبای ایرانی لقبی است که خیلی‌ها به این بازیکن داده‌اند. او یکی از ستاره‌های آینده فوتبال ایران و قاره آسیا محسوب می‌شود. او با ۱۹ سال و ۴۲ روز جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود که در پست هافبک دفاعی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد. عزت‌اللهی در تیم‌های روستوف، آنژی ماخاچکالا و آمکار در فوتبال روسیه بازی کرده است و کم کم در حال‌ پیدا کردن فرم خوب خود در این لیگ است. در حال‌ حاضر او یازده بازی و یک گل زده برای تیم جدیدش در روسیه  ثبت کرده است. با این حال تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی نمی‌تواند از عزت اللهی ۲۱ ساله در ترکیب خود استفاده کند، چرا که در بازی برابر کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

۴۷ - سالم الدوساری (عربستان - ویا رئال)

۴۶ - علی علیپور (ایران - پرسپولیس)

ایران در حال‌ حاضر بازیکنان جوان زیادی را پرورش می‌دهد و علیپور ۲۳ ساله یکی از همین بازیکنانی است که در خط حمله توانسته عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. او بعد از جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس مهاجم اصلی این تیم شد. گل‌های زیاد علیپور در تیم فوتبال پرسپولیس باعث شد که این تیم قهرمان لیگ ایران شود. علیپور هم‌چنین در لیگ قهرمانان آسیا در یک فصل سه گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.  جام جهانی شاید برای این بازیکن خیلی زود باشد ولی دیدن پیشرفت او و اعتماد به نفسی که دارد باعث می‌شود که آینده را متعلق به او بدانیم.

۴۵ - یوسوکه کاشیواگی (ژاپن - اوراواردز)

۴۴ - برد جونز (استرالیا - فاینورد)

۴۳ - ریوتا موریوکا (ژاپن - اندرلخت)

۴۲ - کیسوکه هوندا (ژاپن - پاچوکا)

۴۱ - مارک میلیگان (استرالیا - الاهلی)

۴۰ - گوتوکو ساکای (ژاپن - هامبورگ)

۳۹ - فهدالموالاد (عربستان - لوانته)

۳۸ - یاسر القحطانی (عربستان - الهلال)

۳۷ - هان کوانگ سونگ ( کره شمالی - کالیاری)

۳۶ - یویوا اوساکو (ژاپن - کلن)

۳۵ - سون هیون جون (کره جنوبی - ترویس)

۳۴ - نام تائه هی (کره جنوبی - الدحیل)

۳۳ - مهدی طارمی (ایران - الغرافه)

طارمی بازیکنی است که می‌داند چطور باید دروازه‌ حریفان را باز کند. آقای گل دو فصل پیاپی فوتبال ایران در فصول ۱۶- ۲۰۱۵ و ۱۷ - ۲۰۱۶ توانست در سال دوم قهرمانی در لیگ ایران را برای تیمش به دست بیاورد. بعد از تحمل محرومیت چهار ماهه از سوی فیفا به خاطر لغو یک طرفه قرارداد با تیم ترکیه‌ای، او در زمستان راهی تیم الغرافه قطر شد و توانست در این تیم عملکرد خوبی داشته باشد. به ثمر رساندن چهار گل در پنج مسابقه باعث شده است تا این بازیکن خودش را در تیم جدید اثبات کرده باشد. این مهاجم ۲۵ ساله در بازی برابر الاهلی یک موقعیت عالی گلزنی را از دست داد تا به تیتر یک محافل تبدیل شود. هر چند نباید فراموش کرد که طارمی بازیکنی نیست که خیلی از این فرصت‌ها را از دست بدهد و پیوستن او به یک تیم اروپایی اتفاقی است که احتمال آن در آینده بسیار زیاد است.

۳۲ - مارات بیکمائف (ازبکستان - لوکوموتیو تاشکند)

۳۱ - علیرضا بیرانوند (ایران - پرسپولیس)

یک جست‌وجوی ساده از نام او در اینترنت ویدیوهای فوق‌العاده‌ای از پرتاب‌های بلند او در زمین حریف را نشان می‌دهد اما مهارت‌های بیرانوند فقط به این جا خلاصه نمی‌شود. دروازه‌بان ۲۵ ساله از زمانی که در سال ۲۰۱۵ در دروازه‌ تیم‌ ‌ملی ایران قرار گرفت، جایگاه خودش را در این تیم حفظ کرد. او با پرسپولیس توانست قهرمانی در لیگ ایران را به دست بیارود و حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا را تجربه کرد.

بیرانوند توانسته خودش را به عنوان دروازه‌بان شماره یک ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نشان دهد و در ۹ بازی پیاپی توانست دروازه‌ خودش را نگه دارد و فقط در بازی برابر سوریه که بازی آخر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی روسیه بود، دو گل دریافت کرد.

نفرات برتر این رده بندی نیز در روزهای آتی منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.