گناباد- فرماندار گناباد از عدم شرکت شهرداران شهرستان وحضور نمایندگان شهرداری در جلسه انجمن عمومی کتابخانه ها انتقاد کرد و گفت: شهرداری ها موظف هستند سهم نیم درصدی کتابخانه ها را بپردازند.

شهرداری ها سهم  کتابخانه ها را بپردازند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین فرماندار گناباد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی که امروز سه شنبه در فرمانداری این شهر با حضور اعضا برگزار شد از عدم حضور شهردار  و برخی ادارات عضو در این جلسه انتقاد کرد و گفت:یکی از وظایف شهرداری ها کار فرهنگی است و شهرداران باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

محمدعلی نبی پور با گلایه از برخی شهرداریها مبنی بر عدم پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه ها گفت:علت عدم توجه کافی به این کار به خاطر شرکت نکردن  شهرداران در جلسات است و در جلسات آتی از حضور کارشناسان شهرداری جلو گیری خواهد شد.

وی افزود: شهرداری ها موظف هستند تمام سهم نیم درصدی کتابخانه ها را بپردازند در غیر این صورت این مبلغ  توسط سازمان همیاریهای  استانداری از حساب شهرداریها کسر وبه حساب نیم درصد کتابخانه های عمومی واریز خواهد شد.

فرماندارگناباد در خصوص برگزاری نشستهای کتابخانه ها گفت: این نشستها می تواند تاثیر گذار باشد ولی تاکید ما بر آمار سازی نیست بلکه باید این جلسات کیفیت و خروجی داشته باشد.

نبی پور با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه ها، دولتی نیست گفت: و ضعیت گناباد از نظر تعداد کتاب و کتابخانه تا حدودی مناسب اما برخی کتابخانه ها قدمت زیادی دارد و بعضا نیاز به تعمیر و تکمیل دارند که شهرداری ها و خیرین  باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناباد هم در این جلسه گفت:در شهرستان گناباد ۱۰ کتابخانه با زیربنای ۶۱۰۰ مترمربع  وجود دارد که متاسفانه فضای  برخی ازاین کتابخانه ها مناسب نیست که باید تعمیرات اساسی صورت گیرد اما به خاطر عدم بودجه و عدم واریزی سهم نیم درصد شهرداریها با مشکل مواجهیم.

احمد مظلوم افزود :در سال گذشته باید ۸۰۰ میلیون ریال سهم نیم درصد شهرداریها واریز می شد که متاسفانه تا کنون  ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت شده که بیشترین آن توسط شهرداری بیدخت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.