رشت- سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت درسی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت شب گذشته در عمارت شورا برگزار شد گفت: امیدواریم در سال ۹۷ شاهد تحقق وعده‌های داده شده به مردم رشت باشیم.

 امیدواریم پروژه‌های عمرانی شهر رشت در سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد

به گزارش قدس آنلاین،فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: شهر رشت مرکز استان گیلان است اما در طول سال‌های گذشته از اعتبارات استانی و دولتی بی‌نصیب مانده است.

وی افزود: متاسفانه با وجود تمام پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پروژه احداث تالاز مرکزی رشت هنوز به پایان نرسیده است.

شیرزاد با اشاره به مشکلات شبکه فاضلاب شهر رشت تصریح کرد: شبکه فاضلاب شهر رشک از وضعیت نامناسبی برخوردار است و اقدامات انجام شده در راستای اصلاح شبکه‌ فاضلاب رشت به کندی پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن اظهار نظر در خصوص هدایا و پرداخت‌های تشویقی به قهرمانان ورزشی، تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی گفت: لایحه هزینه کرد هدایا و پرداخت های تشویقی به قهرمانان ورزشی و هیات‌ها و تیم‌های ورزشی به منظور نظام‌مند کردن پرداخت پاداش به ورزشکاران اجرایی می‌شود.

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: ای هدایا و پرداخت‌های تشویقی در راستای حمایت و تشویق ورزشکاران رشتی که موفق به اخذ مدال در مسابقات آسیایی،جهانی، المپیک و پارالمپیک شده اند به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اعلام اینکه امسال در ایام نوروز حدود ۲ میلیون گردشگر وارد رشت شدند که فقط یک روز در این شهر حضور پیدا کردند افزود: توجه به زیرساخت‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل در راستای جذب و حفظ گردشگران است.

محمدحسن عاقل‌منش با تاکید بر لزوم توجه به محلات محروم شهر رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر محلاتی در شهر رشت وجود دارد که از داشتن امکاناتی مانند کتابخانه محروم است.

وی با اعلام اینکه طرحی با عنوان "رشت پایتخت کتاب" در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شده است تصریح کرد: اجرای این طرح تاثیر بسیاری در افزایش سرانه مطالعه دارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه رشت پیشانی و نماد شمال کشور است ابراز داشت: شهر رشت شایستگی بیشتری برای دریافت اعتبارات ملی و دولتی دارد

اسماعیل حاجی‌پور با اشاره به معضلات ترافیکی شهر رشت اظهار داشت: با بهره‌برداری از کانال "ژ۵" حجم بسیاری از ترافیک رشت کاهش می‌یابد و بخش عظیمی از ترافیک رشت در حال حاضر مربوط به عبور و مرور مردم سراسر گیلان برای دریافت خدمات مختلف به این شهر است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به تعهدات فرمانداری رشت در راستای راه‌اندازی مرکزکنترل ترافیک رشت عنوان داشت: فرمانداری رشت متعهد شده بود که ۳۰۰ میلیون تومان در راستای راه‌اندازی این مرکز تخصیص دهد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی مدیران شهری رشت در بعضی موارد شانیت یکدیگر را حفظ نمی‌کنند افزود: وجود "زرجوب" و "گوهر رود" در وسط شهر رشت عنایتی از جانب خداوند است.

حجت جذب با اعلام اینکه تلاش‌های انجام شده در راستای کسب مالکیت تالاب عینک به نتیجه نرسیده است خاطرنشان کرد: اجرای پروژه کمربندی "ژ۵" نیاز به همکاری تمام مدیران استان گیلان دارد

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.