یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان بابیان اینکه سالمندان به عنوان یک قشر از جامعه نمی توانند کنار زده شوند گفت: با اجرای برنامه های توانبخشی اجتماع محور، به دنبال بهبود سلامت و افزایش کیفیت زندگی سالمندان در جامعه و حمایت از آنها هستیم .

به دنبال افزایش کیفیت زندگی سالمندان هستیم

امیرولی عضد زاده درگفتگو باخبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت: اجرای برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه باعث افزایش مشارکت اجتماعی و کیفیت زندگی سالمندان شده و این برنامه ها مشارکت اجتماعی بیشتر سالمندان در حل مسائل به وجود می آورد و منجر به همفکری و همیاری بیشتر آنها در جهت بهبود و ارتقا کیفیت زندگی می شود.

وی افزود: کمک به ارتقاء فعالیت های روز مره زندگی ، تامین وسایل کمک توانبخشی در زندگی روز مره ، ارائه آموزش های لازم در خصوص استفاده صحیح و مناسب از وسایل کمک توانبخشی ، آموزش تحرک ، جابجایی و مناسب سازی محیط زندگی از جمله خدمات قابل ارائه در این برنامه است. به طور کلی این خدمات کم هزینه تر از خدمات مراقبت خانگی و پرستاری در منزل هستند و به سالمندان این امکان را می دهد که در خانه و محیط زندگی خود بوده و از بستری شدن در مراکز شبانه روزی جلوگیری شود.

عضدزاده تصریح کرد: این برنامه ها با مشارکت فرد، خانواده و جامعه می تواند منجر به کیفیت بهتر زندگی سالمندان شود و با اجرای این برنامه ها می توان از انزوا و طرد شدن سالمندان جلوگیری کرد و توانمندی و استقلال بیشتری را برای آنان جهت اداره امور مربوط به خودشان فراهم کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان گفت: سالمندان به عنوان یک قشر از جامعه نمی توانند کنار زده شوند بلکه باید راه حل های مناسب برای تامین نیازها و رفاه این گروه از افراد بوجود آید .

عضد زاده یکی از راه هایی که درسال های اخیر برای تامین رفاه سالمندان مورد توجه قرار گرفته را برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد وخاطر نشان ساخت : سالمندان به عنوان اعضای جامعه قابل احترام و توجه هستند و باید شرایطی در جامعه برای آنها فراهم شود که کیفیت زندگی بهتری داشته باشند و برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه شامل حمایت های اجتماعی (حمایت خانواده، جامعه) وحمایت های مالی (درآمد، مسکن، بیمه های اجتماعی) می تواند یکی از راهکارهای مناسب برای حفظ و ارتقاء توانمندی های سالمندان  در داشتن زندگی سالم و مستقل ، افزایش مشارکت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.