معاون دادستان کل کشور از اتمام کار دادستانی در پرونده حادثه سانچی خبر داد.

علت حادثه سانچی هنوز نهایی نشده/ پایان کار دادستانی در این پرونده

به گزارش قدس آنلاین،  محمد جواد حشمتی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری دادستانی کل کشور در خصوص علت وقوع حادثه سانچی گفت: حسب دستور دادستانی کل کشور، معاونت حقوق عامه پیگیر علت این حادثه و مسائل مرتبط با آن شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و کارشناسی های انجام شده در رابطه با علت این حادثه گفت: کارشناسی هایی در این رابطه صورت گرفته است اما هنوز علت اصلی وقوع این حادثه نهایی نشده است.

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه از پیگیری حقوق خانواده شهدای حادثه سانچی خبر داد و گفت: دادستانی به موضوع حمایت از خانواده ها، حق و حقوق و بیمه آنها و همچنین صدور گواهی فوت ورود کرد.

وی افزود: موضوع خسارت و حقوق خانواده ها نیز به طور جدی پیگیری و بسیاری از مشکلات رفع شد.

حشمتی از اتمام کار دادستانی کل کشور در این پرونده خبر داد.

نفتکش سانچی با ۱۳۶ هزار تُن میعانات نفتی ۱۶ دی ماه با یک کشتی فله بر هنگ کنگی برخورد کرد که بر اثر این برخورد، نفتکش سانچی دچار حریق و انفجار شد و ۳۲ دریانورد آن که ۳۰ نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی بودند، کشته شدند.

چند روز پیش معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اتمام بازخوانی هر دو FDR نفتکش سانحه دیده سانچی گفت: گزارش نهایی علل این سانحه اواسط اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

سه روز پیش، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تعلل و تاخیر سازمان بنادر و دریانوردی در اطلاع رسانی به مردم در خصوص چرایی بروز حادثه برای سانچی، گفت: طبق بررسی های انجام شده قصور از سوی کشتی چینی در بروز این حادثه وجود نداشته است.

وی با رد هر گونه شائبه تروریستی بودن اتفاق رخ داده برای سانچی، افزود: طبق بررسی های انجام شده و گزارش های واصله، کشتی از نظر فنی هیچ مشکلی نداشته و متاسفانه اشتباه رخ داده از سوی کاپیتان سانچی که قبل از آن از سوی مسئولان نیز مورد غفلت بوده، منجر به بروز این حادثه دردناک شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.