خبرگزاری روسی جزئیات اقدامات تنبیهی روسیه علیه آمریکا را که پارلمان این کشور بررسی می‌کند منتشر کرد، قرار است روابط روسیه با آمریکا بسیار محدود شود.

جزئیات اقدامات تنبیهی روسیه علیه آمریکا/ پارلمان روسیه بررسی می‌کند

 به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه آمریکا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرد این کشور هم به دنبال اقدامات تلافی‌جویانه است و پارلمان روسیه پیش‌نویس طرحی را بررسی می‌کند تا اقدامات تنبهی برای آمریکا اعمال کند. 

جزئیات پیش‌نویس طرحی که پارلمان روسیه برای اقدامات تنبیهی آمریکا بررسی می‌کند به این شرح است:

بر اساس این گزارش اقدامات تنبیهی شامل محدود کردن واردات از آمریکا نظیر الکل، تنباکو، انواع دارو و محصولات کشاورزی و نیز ایجاد محدودیت برای شهروندان آمریکایی برای ورود به روسیه است.

همچنین قرار است اشتغال و به کارگیری ملیت‌های آمریکایی و همچنین دیگر کشورها کاملا لغو شود، معلق کردن همکاری شرکت‌های روسی با آمریکا در زمینه تولید انرژی هسته‌ای و همچنین ساخت هواپیما و موتور موشک و نیز افزایش قیمت خدمات ناوگان هوایی برای هواپیماهای آمریکا هم از دیگر بخش‌های این اقدامات تنبیهی خواهد بود.

بر اساس گزارش این خبرگزاری روسی، اقدامات مقابله‌ای قرار است توسط دولت و با دستور رئیس جمهور اجرایی شود. در ۶ آوریل آمریکا ۳۸ شرکت خصوصی روسی، مقامات ارشد و برخی شرکت‌ها به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شد.

در بین این مقامات روسی ولادیمیر کلوکلتسوف وزیر امور داخلی این کشور، نیکولای پاتروشوف دبیر شورای امنیت و آلگدری‌پاسگا و سلیمان کریموف از رؤسای بخش خصوصی و الکسی میلر رئیس شرکت گازپروم دیده می‌شود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.