کرج - رئیس اتاق بازرگانی استان البرزبا بیان اینکه درصدد هستیم برای توسعه صادرات تلاش کنیم تا تولید کنندگان جزء نیز کالاهای خود را وارد بازار رقابت کنند، گفت: درخردادماه هیئت های تجاری به لهستان، آلمان و صربستان در جهت توسعه بازار و معرفی برندهای ایرانی اعزام خواهد شد.

هیئت تجاری البرز به اروپا سفر می کند/لهستان دروازه ورود به بازارهای جهانی

رحیم بنامولایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران البرز را معین لهستان کرده است گفت: همکاری خوبی با لهستان در زمینه های کشاورزی فراهم شده است.

وی ادامه داد:  موفقیت هایی در کشت فراسرزمینی ایجاد شد که از آن جمله می توان به انعقاد قرارداد کشت فراسرزمینی در وسعت ۸ هزارهکتار جهت کاشت جو و گندم و سایر اقلام کشاورزی اشاره کرد.

بنامولایی افزود: در زمینه صنعتی نیز یکی از وظایف اتاق بازرگانی البرز ایجاد زمینه های تجارت است و دراین رابطه هیئتی به لهستان، استونی و آلمان فرستاده شد که زمینه همکاری های خوبی  فراهم شد.

برگزاری نمایشگاه در لهستان

بنا مولایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سال گذشته لهستان در هتل لاله با حضور استاندار البرز گفت: مقرر شد تا در کمیسیون مشترکی با لهستان،  نمایشگاهی درمرداد ماه سال جاری در کشور لهستان داشته باشیم که وزارت خارجه در حال پیگیری آن است.

وی اضافه کرد: آلمان نیز تمایل دارد دفتر مشترکی با اتاق البرز داشته باشند تا تجار دو کشور با یکدیگر تبادل داشته باشند، دراین خصوص تفاهمنامه امضا شده اما در هزینه ها اختلاف نظر داریم که به زودی حل خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه  البرز در بحث آی تی و هوشمند سازی در کرج ایده هایی از کشور استونی گرفته است، افزود: تلاش کردیم اتاق فکری در زمینه آی تی به کار اندازیم تا از الگوهای کشور استونی در بحث آی تی، رشد فناوری و اینترنت بهره بگیریم.

وی در ادامه به همکاری تجاری البرز با کشور روسیه اشاره کرد و گفت: برای توسعه صادرات در زمینه فود سیتی که بزرگترین بازار دائمی مواد غذایی در روسیه است برنامه ریزی شده تا صادرات سیفی جات، خشکبار، لبنیات و کالاهای دیگر به این کشور داشته باشیم.

تبادل تجاری شرکت های دارویی البرز با روسیه

بنا مولایی در ادامه گفت: شرکت های دارویی نیز قراردادهایی را در جهت تبادل دارو با کشور روسیه در حال انعقاد دارند که عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم برای توسعه صادرات تلاش بیشتری کنیم تا تولید کنندگان جزء نیز کالاهای خود را وارد بازار رقابت کنند، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان بزرگ  بازار خود را دارند در حالی که برند های کوچک مشکل تولید و ارائه کالای خود در بازار را دارند که مراکز آموزشی در اتاق بازرگانی ایجاد شده تا از لحاظ آموزش و کاربردی آنها نیز ارتقا یابند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به اینکه صنعت و تولید در کشور بایستی درجه بندی شود، گفت: برای رشد صنعت و رقابت باید کالا ها را درجه بندی کرد تا واحد تولیدی که تولیدات خود را با درجه یک  و کیفیت بالا تولید می کند با کسی که کالای خود را با کیفیت پایین تر  به بازار ارائه می کند متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: با این روند مردم نیز متناسب با درآمد خود کالای مورد نیاز خود را انتخاب می کنند چراکه این موضوع یکی از الزامات در تولیدات کالا و ارائه در بازار است که باید به سمتی برویم با رقابت جدید و کیفیت بالا محصولات درجه ۱ تا ۳ را تفکیک کنیم.

بنا مولایی با اشاره به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص قرارداد های سال ۹۷ اتاق بازرگانی البرز، گفت: قرارداد هایی ما بین البرز و لهستان را پیگیری خواهیم کرد و درسال جاری نمایشگاهی از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۶ نیز در ارمنستان برگزار خواهد شد تا از این طریق نیز محصولات ایرانی  وارد بازارهای روسیه شود.

بنا مولایی با اشاره به اینکه اگر در برجام هر اتفاقی بیفتد ما از طریق لهستان وارد بازار های اروپا خواهیم شد، گفت: لهستانی ها کاملا با تولیدات ایرانی ها آشنا هستند و تمایل دارند تا با سرمایه گذاری مشترک بین ایران و لهستان همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول در پایان گفت: مهم این است تا به بازارهای اروپایی راه پیدا کنیم تا کشورهای این قاره با شناخت ایران و قابلیت های تولید آن بیشتر آشنا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.