همدان - فرمانده انتظامی استان همدان گفت :طی یک ماه گذشته ۶۰ فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی تشکیل شد.

تشکیل ۶۰ فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین ،سردار کامرانی‌صالح به تشکیل ۶۰ فقره پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی طی یک ماهه اخیر، یادآور شد: در این حوزه نیز با افزایش درصد مواجه بودیم که به نوعی در راستای تخلفات مالی و مزاحمت برای شهروندان بوده که با رسیدگی و بررسی‌های لازم افراد مجرم شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره با بیان اینکه در حوزه پلیس راه و راهور تا ۱۸ فروردین ۱۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان با افزایش بیش از ۲۰ درصدی به ثبت رسید، اظهار کرد: با توجه به افزایش ترددها در درون‌شهری و برون‌شهری کاهش ۲۵ درصدی تصادفات ثبت شد.

وی به کاهش چهار درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری اشاره کرد و گفت: تصادفات فوتی برون‌شهری نیز چهار درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه در حوزه تصادفات، آسیب بسیار بالاست، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۵۰ فوتی تصادفات در سطح استان داشتیم؛ بیش از ۶ هزار نفر مصدوم تصادفات نیز طی سال گذشته به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه باید تمام دستگاه‌ها و مردم مساعدت برای کاهش آمار مصدومان و فوتی‌های تصادفات استمداد داشته باشند، افزود: آسیب‌ها در حوزه تصادفات بالاست و خسارت‌های مادی و معنوی غیرقابل جبرانی دارد؛ باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فرهنگ‌سازی به منظور کاهش تصادفات انجام شود.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اقدامات در حوزه معاونت اجتماعی، تصریح کرد: مشاوره‌های مخاطبین در حوزه فضایی مجازی و معضلات اجتماعی در بخش‌های مختلف از جمله مواد مخدر از جمله اقدامات بوده که بیش از ۲۰ هزار نفر تحت آموزش و آگاه‌سازی قرار گرفتند و با استقبال خوب مواجه شد.

۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در همدان کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان همدان کشف شد، گفت: هفت باند نیز در این راستا منهدم شد.

سردار کامرانی‌صالح بیان کرد، با تقدیر از تلاش رسانه‌ها طی سال گذشته در خصوص انعکاس اقدامات و خدمات پلیس، اظهار کرد: آگاه‌سازی از منظر پلیس با نگرش به امر آموزش اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم است که باید در حوزه انضباط اجتماعی و ... گام‌های موثری برداشته شود.

وی به اقدامات یک ماهه امسال پلیس اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۴ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ طی این مدت به ثبت رسید که نشان از اعتماد و اطمینان مردم به حوزه انتظامی است؛ این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: با توجه به تماس‌های مردمی با پلس ۱۱۰، در این راستا حضور در صحنه و انجام کارهای عملیاتی قریب به ۲۰ هزار تماس به صورت عملیاتی بوده است.

وی مبارزه با مواد مخدر را از موضوعات مهم جامعه برشمرد و افزود: با پیگیری‌ها و رصدها در این راستا ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یک ماهه امسال کشف و هفت باند منهدم شد که دو باند در توزیع هروئین دست داشتند.

کامرانی‌صالح تصریح کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴۰۰ نفر از مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان دستگیر و به مراکز ذیربط معرفی شدند.

وی به ثبت ۲ هزار تماس در سامانه ۱۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: تماس‌ها به نوعی شامل پیشنهادات، انتقادات و رضایت‌مندی بوده که در این حوزه نیز  ۲۵ درصد رضایت‌مندی حاصل شده است؛ قریب  به ۱۰۰ نفر نیز ملاقات چهره به چهره و پاسخگویی به درخواست‌ها و مطالبات مردمی نیز صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه پلیس آگاهی جرائم خشن نداشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا چهار باند متلاشی و بیش از ۱۰۰ نفر افراد که در حوزه جرائم سرقت نقش داشتند شناسایی و دستگیر شد که از این تعداد ۲۰ نفر متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.