تیم تاسیسات دریایی تهران هفتمین تیمی شد که بعد از حضور شمسایی، منحل شد.

عجیب اما واقعی/ رابطه انحلال تیم‌های فوتسال و شمسایی!

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران که سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر ایران و یک قهرمانی جام‌ باشگاه‌های آسیا را داشت، دیروز (دوشنبه) رسما انحلال و کناره‌گیری خود از لیگ برتر فوتسال را اعلام کرد. تیمی که بازیکنان شاخصی همچون وحید شمسایی، مصطفی نظری، جواد اصغری مقدم، مهدی جاوید و مهران عالیقدر را در ترکیب خود داشت و در سال ۲۰۱۵ نیز از سوی AFC ‌به عنوان بهترین تیم قاره انتخاب شد.

با این حال انحلال یک تیم در فوتسال موضوع جدیدی نیست و با بررسی ادوار لیگ برتر فوتسال، حقایق تلخی خودنمایی می‌کند. این که تمام تیم‌هایی که سابقه قهرمانی در لیگ را دارند، دیگر نامی از آن‌ها نیست. به جز دو تیم مس سونگون و گیتی‌پسند اصفهان که زمان زیادی از تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد و بعید نیست آن‌ها هم بعد از اشباع شدن، عطای تیم‌داری را به لقایش ببخشند.

اما در این میان حضور وحید شمسایی در تیم‌هایی که منحل شده است، نکته عجیب‌تری است. او تاکنون در هشت تیم ایرانی عضویت داشته که هفت‌تای آن دیگر وجود خارجی ندارند.

پیمان تهران با دو قهرمانی، استقلال با دو قهرمانی، ارم کیش قم بدون قهرمانی،‌ تام ایران خودرو با دو قهرمانی، فولاد ماهان اصفهان با دو قهرمانی، گیتی‌پسند با دو قهرمانی، دبیری تبریز با یک قهرمانی و تاسیسات دریایی با دو قهرمانی تیم‌هایی هستند که وحید شمسایی به عنوان مربی یا بازیکن در آن‌ها حضور داشته است و از بین آن‌ها تنها گیتی‌پسند کنار نکشیده است.

نکته جالب این که تنها تیم خارجی شمسایی نیز منحل شده است. او در سال ۲۰۰۳ به سری آ ایتالیا رفت و برای تیم لاتزیو بازی کرد. این تیم نیز درحال حاضر وجود خارجی ندارد.

هم‌چنین اغلب تیم‌ها بعد از دو قهرمانی به فکر منحل کردن افتاده‌اند. از بین تیم‌های منحل شده دیگر که شمسایی در آن‌ها حضور نداشت، شهید منصوری قرچک و شن‌سا ساوه بعد از دو قهرمانی منحل شده‌اند.

هر چند نمی‌توان رابطه منطقی بین حضور وحید شمسایی و انحلال یک تیم متصور شد، شاید دلیل اصلی این موضوع، هدف‌گذاری تیم‌ها باشد. شمسایی همیشه با تیمی قرارداد می‌بندد که برای قهرمانی بسته می‌شود و تیم‌هایی هم که به یک یا دو قهرمانی می‌رسند، اشباع شده و کنار می‌کشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.