همدان - مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید براینکه ایجاد و توسعه تولید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای استان یکی از برنامه‌های عملیاتی این سازمان است، گفت: حجم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به شدت افزایش یافته است به‌طوریکه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد که نشان می‌دهد بخش کشاورزی بخشی کاملاً اقتصادی و دارای توجیهات فنی و اقتصادی است.

وجود بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین ‌، مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد:در بخش کشاورزی استان همدان ۲۱۰۰ واحدصنعتی وجود دارد که علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان حمایت از مصرف کنندگان را نیز در برنامه داریم.

وی حمایت از تولید و شاتغال بخش کشاورزی از برنامه‌های این سازمان در سال ۹۷ است، گفت: حمایت از تولید باید به هرشکل ممکن اتفاق بیفتد و باید از تولیدکنندگان دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در مصرف آب یکی از مهمترین عوامل تولید است،  ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که درمنابع آبی استان به وجود آمده است بخش کشاورزی به عنوان مهمترین مصرف‌کننده آب در استان روشهای متنوعی را برای مدیریت مصرف پیگیری می‌کند به‌طوریکه اجرای سیستم‌‍های آبیاری نوین در استان همدان اجرایی شده و تا کنون ۱۲ هزار هکتار از اراضی مستعد استان به این سسیستم مجهز شده است.

نقی‌ئی یادآور شد: تولیدات بخش کشاورزی استان همدان بیش از ۴ میلیون و ۷۵۰ هزارتن است که ۶۵ هزار میلیارد ریال ارزش دارد و این موضوع نشان می‌دهد جامعه بزرگ با توانمندی‌های بالایی در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

شناسنامه‌دار شدن فعالیت‌های زراعی و باغی در همدان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فعالیت ۱۱۵ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان، گفت:به دنبال شناسنامه‌دار کردن فعالیت‌های زراعی و باغی در استان همدان هستیم تا مجوزهای صنفی برای این بخش صادر شود که با این کار علاوه بر اینکه  زارعین هویت ملی استانی پیدا می‌کنند می‌توانند با این مجوزها از منابع اعتباری و منابع بانکی استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۹۱ هزارتن محصول کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از استان همدان صادر شد درحالیکه در سال ۹۵، ۲۸۷ هزار تن محصول به ارزش ۲۹۶ میلیون دلار از این استان صادر شده بود.

نقی‌ئی با تأکید براستفاده مطلوب و بهینه از منابع اعتباری تجهیز شده در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال دولت به خود عمل کرد و بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در سطح کشور منابع مختلف اعتباری را تجهیز و در اختیار بخشهای اقتصادی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ ردیف اعتباری در سطح استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: تسهیلات رونق تولید، صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر، توسعه روستایی، روستایی و عشایری، مکانیزاسیون، تسهیلات بلاعوض آبیاری نوین، کشت‌های زراعی و سرمایه در گردش واحدهای تولید کننده بذر از جمله ردیف‌های اعتباری در نظر گرفته شده است که خوشبختانه وضعیت بانکهای عامل استان نیز خوب بوده و تا پایان خرداد و تیرماه فرصت داریم که ردیف‌های باقی مانده را جذب و استفاده کنیم.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تا کنون ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است، عنوان کرد: در بخش رونق تولید ۷۴ میلیارد تومان، صندوق توسعه ۳۸ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر۳ میلیراد تومان، توسعه روستایی ۱۰ میلیارد تومان، روستایی و عشایری ۱۵ میلیارد تومان ، مکانیزاسیون ۴۰ میلیارد تومان و در بخش کشت‌های زراعی ۱۹۰ میلیارد تومان و کشت بذر ۱۲ میلیارد تومان تجهیز شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد حداقل ۴۵۰ میلیارد تومان  جذب شود.

نقی‌ئی خاطرنشان کرد: تسهیلات ۲۰ میلیون یورویی برای گلخانه رز مایا و همچنین تسهیلات  ۱۰۴ میلیاردتومانی برای گلخانه ۲۰ هکتاری ارکیده شهرستان نهاوند تا حداکثر پایان خرداد ماه جذب خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین آمار صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان همدان، تصریح کرد: ۲۶۳ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت یک میلیون و ۵۰ هزار تن  محصول از بخش کشاورزی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده است.

وی با تأکید براینکه فرآوری سیب‌زمینی در استان همدان هدفگذاری شده است، ادامه داد: بیش از یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود که هدفگذاری شده فرآوری این محصول در استان انجام شود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یاداور شد: ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای یک واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در رزن با ظرفیت ۶۰ هزار تن و ۲۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فرنچ فرایز با ظرفیت ۱۰ هزار تن در شهرستان بهار در نظر گرفته شده است.

نقی‌ئی با بیان اینکه  تعهد این سازمان ایجاد ۳۶۰۰ شغل بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۷۴۰ شغل در استان همدان توسط سازمان جهادکشاورزی ایجاد شده است اما فقط ۳۲۳۵ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

منبع ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.