جوین_ اعضای شورای آموزش و پرورش جوین با اشاره به نیاز جامعه به تربیت نیروهای تخصصی، به محدودیت رشته های فنی و حرفه ای در سطح این شهرستان اشاره کردند.

محدودیت رشته های فنی و حرفه ای در سطح شهرستان جوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شده بود، گفت: سازمان های مردم نهاد یکی از راهکارهای مهم پیشرفت علمی، اقتصادی و اجتماعی را برای جامعه ایجاد می کند و هفته معلم بهانه ایست،  برای تجلیل بیشتر از تلاش و کوشش معلمان.  

حسین جمشیدی تاکید کرد: برای تشکیل سازمان های مردم نهاد می توان از وجود معلمان بازنشسته استفاده کرد، چون استفاده از تجارب پیشکسوتان که سال ها در مسائل فرهنگی و علمی تلاش کرده اند، برای جامعه مفید خواهد بود.  

وی تاکید کرد: متاسفانه نگاه جامعه در انتخاب مشاغل در حد پشت میز نشینی و یا علوم تجربی خلاصه شده است، در صورتی که نیاز جامعه ما امروزه تربیت نیروهای تخصصی است.  

جمشیدی خاطر نشان کرد: اعضای شورای آموزش و پرورش با شناسائی دستگاههای موجود در سطح شهرستان که می توانند به هفته مشاغل کمک کنند، شناسایی و به دبیر خانه شورا اعلام کنند، تا مورد استفاده مدیران مدارس متوسطه دوره دوم قرار گیرد.  

نماینده عالی دولت اظهار داشت: در آستانه ماه شعبان لازم است، اعیاد شعبانیه را به اعضای شورای آموزش و پرورش تبریک عرض نموده، تقارن با هفته معلم را گرامی بدارم.  

یک عضو شورای آموزش و پرورش در موردهفته مشاغل گفت: متاسفانه در سطح شهرستان محدودیت رشته های فنی حرفه ای وجود دارد و این موضوع یکی از مشکلات بزرگ منطقه می باشد.  

حسن منجی فر افزود: دانش آموزان هدایت یافته به رشته های فنی حرفه ای ناچارا باید در رشته های موجود شهرستان که علاقه ای هم به ادامه تحصیل در آن رشته ندارند باید ادامه تحصیل دهند.  

وی یاد آور شد. این گونه دانش آموزان که به اجبار و نا خواسته به رشته غیر علاقه خود هدایت شده اند، بعد از مدت کوتاهی یا ترک تحصیل کرده و یا به رشته های انسانی مراجعه می نمایند.  

دبیر شورای آموزش و پرورش طی گزارشی به اعضای شورای آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان این شهرستان در مسابقات قرآنی خوش درخشیدند.  

علی رضا کیامنش تصریح کرد: در انتخابات شورای دانش آموزی امیررضا ملایجردی به شورای دانش آموزی استان و نرجس شمس آبادی  به پارلمان دانش آموزی کشوری راه یافتند.  

وی اظهار داشت: هیئت های مذهبی داش آموزی در سطح شهرستان جوین فعال هستند و در مناسبت های مختلف مذهبی و اعیاد شرکت می کنند.  

کیامنش با اشاره به هفته مشاغل گفت: هفته مشاغل از مهمترین دغدعه های آموزش و پرورش است، که نیاز به همراهی شورای اموزش و پرورش در معرفی رشته های تخصصی دارد.  

دبیر شورای آموزش وپرورش در خصوص بزرگداشت هفته مقام معلم گفت: تقارن هفته معلم با شعبانیه و ولادت منجی عالم بشریت بهترین هدیه برای معلمان است، ولی برنامه های جامعی هم برای این ایام داریم که عبارتند: تقدیر از معلمان نمونه، پیاده روی خانوادگی، فرا خوان بازنشستگان، بازدید از خانواده معلمان شهید و متوفی و تجلیل از معلمان پیش کسوت.  

در جلسه شورای آموزش و پرورش تصویب شد به مدت یک ماه شهرداری صدور پروانه برای معلمان را با ۳۰ درصد تخفیف و اقساط ۶ماهه اجرا نماید، همچنین نسبت به پیاده رو سازی دبستان شهید حمید رضا کلات آقامحمدی که از مصوبات قبلی می باشد اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.