رومیه – فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب کشور از برگزاری مراسم سان و رژه نیروهای ارتش در ۱۷ شهرستان شمالغرب کشور فردا ۲۹ فروردین ماه همزمان با روز ارتش خبر داد.

مراسم سان و رژه ارتش در ۱۷ شهرستان شمالغرب کشور برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، امیرسرتیپ دوم علی حاجیلو صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح برنامه های روز ارتش در منطقه شمالغرب کشور اظهارداشت: برگزاری همایش دریای نور، عیادت از بیماران، دیدار خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، سان و رژه نیروها، دیدار با نماینده ولی فقیه در مراکز استانهای شمالغرب کشور به همراه برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ویزیت رایگان بیماران را از اهم برنامه های بزرگداشت روز ارتش در این منطقه است.

وی در ادامه در خصوص امنیت پایدار در مناطق مرزی شمالغرب کشور اضافه کرد: هم اکنون امنیت در تمامی استانها به خصوص استانهای شمالغرب کشور در سایه سار رشادت های شهدا و درایت مقام معظم رهبری و نیز تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی برقرار است.

امیر حاجیلو با بیان اینکه کشورهای همسایه ایران تلاش دارند ناامنی موجود در کشورهای خود را به ایران انتقال دهند عنوان کرد: اما با رشادت های نیروهای نظامی و درایت مقام معظم رهبری در حال حاضر امنیت پایدار که از زیرساخت های مهم توسعه است در منطقه شمالغرب کشور و کشور حاکم بوده امنیتی که امروز در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب کشور گفت: این درحالی است که دشمنان نظام و انقلاب تلاش دارند با تبلیغات دروغین ناامنی را در ایران اسلامی به دنیا القا کنند و از طریق غول های رسانه ای آن را اثبات کنند اما در سایه عنایت خداوند متعال با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه های آنها خنثی شده است.

ایران جزیزه ثبات و امنیت در منطقه است

امیر حاجیلو با تاکید بر اینکه امروز ایران جزیره ثبات و امنیت در منطقه به شمار می رود افزود: امروز یکی از حرفهای مرتبط با قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران که برای کل دنیا نیز پذیرفته شده این است که ایران بازیگر قوی منطقه ای در تمامی معادلات مطرح است و حتی در قالب قدرت های جهان نیز مطرح می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیا شاهد هستیم آدم هایی که از نبوغ کافی به لحاظ فکری، عقلی، سیاسی و نظامی برخوردار نبوده اما در جایگاه های بزرگ قرار گرفته اند به دلیل احساس خلا قدرت از روس استیصال به سمت تروریست های تاریخ مصرف گذشته و برخی قدرت ها روی آورده و تلاش دارند امنیت منطقه را خدشه دار کنند.

امیر حاجیلو اضافه کرد: اما ایران اسلامی در سایه سار خون شهدا،درایت مقام معظم رهبری و رشادت و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی همچنان به عنوان قدرت و بازیگر تاثیرگذار در مهندسی و معماری منطقه نقش اول را ایفا می کند.

فرمانده قرارگاه شمالغرب کشور گفت: این قدرت و نقش تاثیرگذار ایران اسلامی که روز به روز پله های ترقی را طی می کند تبدیل به خارچشم دشمنان نظام در دنیا تبدیل شده است و در این راستا از هر توطئه ای برای تضعیف جمهوری اسلامی دریغ نمی کنند.

ایران امروز منبع دانش نظامی در منطقه و دنیاست

امیر جاجیلو در خصوص توان و دانش نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی ما به لحاظ تجهیزات نظامی یکی از کشور های وابسته بودیم اما امروز منبع تولید دانش نظامی در دنیا و منطقه هستیم.

فرمانده قرارگاه شمالغرب کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تجهیزات ناو، هواپیما، تانک، توپ، موشک و... به هیچ کشوری نه تنها وابستگی ندارد بلکه بخشی از تجهیزات نظامی را به بیرون از کشور صادر می کند.

امیر حاجیلو تاکید کرد: امروز ما در بخش ساختار تجهیزات در تمام ماموریت ها از سرعت، دقت و قدرت بالایی برخوردار هستیم که بخشی از این ساختار تجهیزاتی در مراسم سان و رژه امسال مورد نمایش قرار داده می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.