بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اعلام اینکه این نهاد طی سال گذشته چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای حق بیمه تأمین اجتماعی خانوارهای تحت حمایت این نهاد هزینه کرده است، گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۴۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

پرداخت ۴,۵ میلیاردی حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، با یادآوری اینکه مددجویان بیمه‌شده، از مزایای بیمه تأمین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند، افزود: گسترش بیمه تأمین اجتماعی مددجویان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت این نهاد است.

وی در ادامه به هزار و ۷۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق این طرح زنان خانوار شهری ۳۵ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت حمایت این بیمه قرار بگیرند و این افراد پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، بازنشسته و مستمری بازنشستگی بهره‌مندمی شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در ادامه مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد را که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند ۶۵۷ نفر اعلام کرد و افزود: به برکت حمایت‌های این نهاد در حوزه حمایت‌های بیمه اجتماعی، هم‌اکنون ۲۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد، بازنشسته و از خدمات مستمری تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

اهرابی سرانه بیمه ماهیانه هر نفر از مجریان طرح‌های اشتغال در سال گذشته را ۱۶۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین در بخش زنان سرپرست خانوار نیز این نهاد در سال ۹۶ به ازای هر نفر ۷۴ هزار تومان هزینه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.