کره جنوبی از تلاش سئول- پیونگ‎یانگ برای برون‌رفت از وضعیت جنگی خبر داد که چندین دهه بر رابطه ۲ کُره سایه انداخته است.

سئول از احتمال خاتمه وضعیت جنگی با کره شمالی خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز چهارشنبه از بررسی راه‌های تغییر وضعیت جنگی که برای چندین دهه میان سئول- پیونگ‌یانگ برقرار بوده است، خبر داد.

بنابر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، قرار است ۲ کشور راه‌های بهبود وضعیت امنیتی در شبه‌جزیره کره را به‌منظور دستیابی به ساختاری به مراتب صلح‌آمیزتر بررسی کنند.

گفتنی است امروز چهارشنبه قرار است برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۷ میلادی، مقامات امنیتی کره جنوبی برای نهایی کردن جزئیات نشست سران ۲ کشور به کره شمالی سفر کنند.

به گفته یکی از مقامات ارشد کره جنوبی، قرار است نمایندگان ۲ کشور گفتگوهای کاری داشته باشند. احتمالاً «ساح-هون» رئیس اطلاعات کره جنوبی و یا «چانگ اویی-یانگ» مشاور امنیت ملی این کشور، به کره شمالی سفر می‌کنند تا آخرین جزئیات دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی را نهایی کنند.

این در حالی است که بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز،   سران کره شمالی و کره جنوبی قرار است در روز ۲۷ آوریل در روستای مرزی «پانمونجوم» دیدار داشته باشند.

همچنین، انتظار می‌رود رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن با یکدیگر دیدار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.