شهرکرد-رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری برای استان با سرمایه ۳ میلیارد تومان اخذ شده که از این مبلغ ۴۹ درصدی مربوط به بخش دولتی و ۵۱ درصد مربوط به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است.

صندوق پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل پیرعلی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به هدف اصلی تشکیل پارک های علم و فناوری گفت: وظیفه ذاتی مراکز پارک علم و فناوری تبدیل ایده های نو ،خلاق و مبتکر طی فرآیندی به یک محصول دانش بنیان است که خروجی محصول تاثیر مستقیم بر اقتصاد، اجتماع و تولید اشتغال دارد.

وی افزود: در واقع تکنوپارک ها ایده را تبدیل به دانش و تولید ثروت می کند و نهایتا یک اکو سیستم ایده پردازی تبدیل ثروت در جامعه است

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: در مجموع ۳۸ مرکز پارک علم و فناوری در سطح کشور وجود دارد که افراد فارغ التحصیل و صاحب ایده پس از معرفی ایده های خود پس از مراحل بررسی و داوری و تایید ایده تسهیلات قرض الحسنه و در بسیاری از موارد بلاعوض پرداخت شده و در تمامی مراحل تبدیل ایده به ثروت کلیه هزینه ها و امکانات بر عهده پارک علم و فناوری است

وی افزود: ۱۲۷ هسته فناور-واحد و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵ شرکت فناور و دانش بنیان است که محصولاتشان تجاری سازی شده  و فروش محصول دارند. تعداد دانش فنی این شرکت ها ۲۲۰ دانش فنی بوده که از این تعداد ۷۰ دانش فنی تجاری سازی شده و حدود ۱۷۴ هزار  دلار در سال گذشته صادرات داشته ایم و در مجموع گردش مالی این شرکت ها ۷۳ میلیارد تومان است.

پیرعلی گفت: از سال ۹۳ تا کنون ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است همچنین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا در اختیار این شرکت ها قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد اشتغال شرکت های دانش بنیان گفت: میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت های دانش بنیان ۷۲۵ نفر بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تعدادی از دستگاه های اجرائی مانند شرکت های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق قرارداد فروش محصول به مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در حوزه کنتورهای هوشمند، کنتورخوان از راه دور و ... منعقد شده است.

پیرعلی با اشاره به اقدامات در حوزه عمرانی گفت: با توجه به اینکه فضاهای موجود در پارک علم و فناوری استیجاری بوده با اقدامات صورت گرفته زمینی به مساحت حدود ۴ هکتار در مرکز استان برای ساخت مجموعه پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده و مطالعات طرح صورت گرفته است که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار عمرانی برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این پروژه تحت عنوان پردیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری است که مراحل ساخت این پروژه از خرداد ماه سال جاری آغاز و واحدهای آن بصورت اجاره به شرط تملیک به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری برای استان با سرمایه ۳ میلیارد تومان  اخذ شده که از این مبلغ ۴۹ درصدی مربوط به بخش دولتی و ۵۱ درصد مربوط به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان است و مبلغ ۳ میلیارد تومان نیز از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور دریافت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.