همدان - رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان به همراه علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی و شهرداری همدان با سواتوپلک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران و هیئت همراه آن دیدار داشته و به گفتگو و تبادل اندیشه پرداختند.

گسترش تعامل و روابط بین مدیریت شهری همدان با جمهوری چک
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهرهمدان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به هیئت عالی رتبه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی جمهوری چک و تشکر از حضور آنها در ضیافت شام مدیریت شهری همدان، گفت: گسترش تعامل و روابط بین مدیریت شهری همدان با مجموعه مرتبط در جمهوری چک از اهداف این دیدار است.

ابراهیم مولوی اضافه کرد: این تعامل در راستای تبادل اندیشه و افکار متخصصین حوزه های مختلف شهری از جمله توسعه پایدار اجتماعی، شهری و توسعه سندهای چشم انداز شکوفه های شهری و زمینه های مباحث عمرانی شهری محیط زیست، حمل و نقل وترافیک و جمع آوری و بازیافت علمی زباله های شهری است.

مولوی با اشاره به اینکه هیئت عالی رتبه جمهوری چک درخواست بازدید متخصصین و کارشناسان حوزه های مختلف شهری از توسعه و پیشرفت های مدیریت شهری شهر های جمهوری چک را داشتند، افزود: در این بازدید ها و تبادل افکار و اندیشه می توان از تجربیات اینگونه کشورها د رحوزه های مختلف بهره گرفت.

وی از قدردانی سفیر جمهوری چک از میزبانی مدیریت شهری خبر داد و یادآورشد: این هیئت همراه برای تعامل و گسترش روابط بین جمهوری چک با مدیریت شهری همدان اعلام آمادگی کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به پتانسیل های همدان در حوزه های مختلف بویژه گردشگری اشاره کرد و افزود: همدان می تواند مقصد گردشگری کشورهای مختلف باشد که در راستای تحقق این امر باید تلاش کرد.

مولوی اضافه کرد: امروزه در کشورهای توسعه یافته عنایت ویژه ای به مباحث علمی و اولویت بندی کارها داده می شود که برنامه های CPI (شکوفایی شهری) می کوشند تا برنامه های توسعه شهری را انسان محورانه پیش ببرند و نقش بیشتری را برای انسانها در زندگی شهری جهت دوری از زندگی ماشینی بازتعریف کنند.

وی یادآور شد: جوامعی که به درصد قابل قبولی از توسعه دست یافته اند زندگی های با کیفیتی از لحاظ ساختارهای شهری برای شهروندان خود ایجاد کرده اند که باعث رفاه اجتماعی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.