گرگان- استاندار گلستان گفت: از هر خانواده جان‌باخته معدن آزادشهر، یک نفر از فرزندان و یا همسران‌شان مشغول به‌کار می‌شوند.

فرزندان و خانواده جان‌باختگان معدن آزادشهر مشغول به‌کار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید مناف هاشمی در دیدار با خانواده جان‌باختگان حادثه معدن شهرستان آزادشهر در فرمانداری آزادشهر اظهار داشت: در حادثه اردیبهشت سال گذشته معدن یورت آزادشهر, ۴۳ نفر جان خود را از دست دادند و ما امروز متعهد می‌شویم از هر خانواده یک نفر فرزند, همسر و یا برادر این خانواده‌ها, با اولویت در بخشی مشغول به کار شوند.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله و مشکلی که خانواده‌ها مطرح کردند, شهید اعلام شدن این جان‌باختگان است, که تاکنون نماینده ولی فقیه در استان, نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس و استانداری مکاتبات و کارهایی صورت دادند, اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر این جان‌باختگان برای کمک به همکاران و دوستان خود, جان باختند, در تلاش هستیم تا با کمک نمایندگان استان, این کار صورت گیرد.

هاشمی درباره احداث تندیس این حادثه در شهرستان آزادشهر تأکید کرد: پی‌گیر احداث این تندیس در یک نقطه مطلوب و خوب در شهرستان آزادشهر در سال ۹۷ هستم, زیرا این تندیس یادگار و یادمانی برای این افراد و خانواده‌هایشان خواهد بود.

وی یادآور شد: وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک به استان گلستان سفر خواهند کرد و ما در کارگروه اشتغال استان, بحث افزایش حقوق خانواده جان‌باختگان و کارکنان معدن را مطرح خواهیم کرد تا مورد تأیید و تصویب قرار گیرد.

استاندار گلستان گفت: در این ایام وظیفه خود دانستم که به تک‌تک این خانواده‌ها سر زده و عرض تسلیت داشته تا التیام‌بخشی از دردهایشان باشم اما از آنجایی که مقدور نبود, این خانواده‌ها در فرمانداری دعوت شدند و امید دارم در مراسم سالگرد که در ۱۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد, در منطقه بوده و حضور پیدا کنم.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد به‌ناچار در این معادن کار می‌کنند, باید تلاش شود تا ایمنی این معادن لحاظ شده و دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

منبع:  تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.