اصفهان- معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان با اشاره به افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به افزایش سرمایه نیاز دارد و این عملیات یک فرآیند مرحله‌ای و زمان بر است که مراحل انجام آن شامل موارد زیر است.

افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: در ابتدا باید گفت که یکی از شروط معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۷، این است که مطابق گزارش صورتهای مالی سال ۱۳۹۶ که به تایید حسابرس شرکت می رسد، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد.

سعیدامیدقائمی گفت:این شرکت با آگاهی از به سود رسیدن در سال ۱۳۹۶، مشمول این قانون بوده و به منظور سرعت بخشیدن به آن، فعالیت های مربوط به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات را آغاز کرده است.

وی افزود: انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات، اولین گام افزایش سرمایه شرکت می باشد که جهت صرفه جویی در هزینه ها، تاکید شرکت بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع در شرکت است، لذا برای اطمینان از اجرای مفاد قانون، استعلام از سازمان امور مالیاتی انجام پذیرفته است.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و همچنین تصویب آن توسط هیات مدیره شرکت پس از استخراج صورت های مالی تایید شده توســـــط حسابرس  مطابق سنوات سه ماه پس از شروع شدن سال مالی جدید می باشد  مرحله بعدی افزایش سرمایه است.

وی تصریح کرد: شفاف سازی و اعلام افزایش سرمایه مطابق روال قانونی سازمان بورس بر روی کدال جهت اطلاع عموم سهامداران پس از تصویب گزارش توجیهی توسط هیات مدیره صورت می گیرد و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی روی این گزارش و نیز افشای آن در کدال جزء روال عملیاتی است که مشمول صرف زمان خواهد شد.

امید قائم گفت: اخذ مجوز سازمان بورس برای بر گزاری مجمع عمومی فوق العاده قدم بعدی است.

وی بااشاره به اینکه پس از اخذ موافقت سازمان بورس جهت برپایی مجمع عمومی فوق العاده، افزایش سرمایه در مجمع تصویب می شود ابرازکرد: پس از آن این افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت شرکتها به ثبت می رسد.

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان در پایان گفت: افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان علی رغم آمادگی این شرکت برای انجام مراحل مختلف، به ناچار مشمول صرف زمان های قانونی است که از کنترل ما خارج است، از این رو در صورت اخذ مجوزات لازم سعی خواهد شد در نیمه اول سال مالی جدید این مهم انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.