فردیس- مردم فردیس در حالی سال ۹۶ را به پایان بردند که از اواسط این سال شاهد استقلال مدیریت شهری خود از کرج و دریافت خدمات از تشکیلاتی مستقل به نام شهرداری فردیس بودند.

تکمیل مسجد ضرورت فرهنگی خیابان«نسترن غربی»فردیس/خدمات شهری تقویت شود

قدس آنلاین- گروه استان ها- سعید فغانی: البته این خدمات دهی با توجه به جدایی از کرج و مهیا نبودن ساختار اداری و تشکیلاتی کامل با نواقص ونارسایی نیز همراه بوده که به طور قطع با گذر زمان و استقرار و انسجام شهرداری بهبود خواهد یافت.

در این میان اما مردم در محلات ومناطق مختلف شهر فردیس با مشکلات و نارسایی های روبرو هستند که نیاز است مسئولان شهری در دور جدید فعالیت ها از آنها آگاه باشند.

به این منظور و با هدف انعکاس مطالبات و خواسته های شهروندان فردیسی تلاش داریم هر هفته با حضور در مناطق مختلف این شهر و گفتگو با شهروندان بستری برای انعکاس مشکلات و کمبودهای محلات مختلف شهر باشیم و مدیران شهری را در این مسیر یاری دهیم.

برای اولین گزارش به سراغ  یکی از قدیمی ترین محلات شهر فردیس  یعنی خیابان نسترن غربی که در محدوده بلوار بهاران(کانال) غربی قرار گرفته است رفتیم و در گفتگو با اهالی محل تلاش کرده ایم گوشه ای نیازها و مشکلات این منطقه را بازگو کنیم.

وارد خیابان نسترن غربی که می شوی اولین چیزی که خودنمایی می کند و نظرت را جلب می کند مسجدی است که از آن با نام امام حسین(ع) یاد می شود.

مکان مقدسی که به گفته اهالی محلی برای همفکری واجتماع ساکنان است و البته میزبان مراسم های مذهبی و نماز جماعت ودیگر برنامه های فرهنگی است.

تکمیل مسجد نیمه کاره محل نیازمند حمایت مسئولان

این مسجد اما برای تکمیل شدن و احداث کامل نیازمند کمک های مسئولان شهری است واهالی محل توقع دارند در کنار کمک های مردمی اعتباراتی از سوی شهر نیز برای تسریع در تکمیل مسجد اختصاص پیدا کند.

یکی از خادمین  مسجد امام حسین (ع) خیابان نسترن با بیان این که اهالی این محله در خصوص بازسازی مسجد قدیمی انتظار همکاری بیشتری را از سوی شهرداری دارند گفت: تا این لحظه عملیات بازسازی مسجد با مشارکت اهالی محل و هزینه شخصی آن ها صورت گرفته است.

سید نوری پوررضایی با ارائه پیشنهادی گفت: با عنایت به این که مسجد مکانی مقدس قلمداد می شود و اهالی محل نیز با کمک های مالی خود در این کار خدا پسندانه سهیم می باشند انتظار می رود تا شهرداری نیز در برخی امور برای این پروژه تسهیلاتی قائل شود تا هرچه سریع تر عملیات بازسازی مسجد به پایان برسد.

اما این محله در کنار مشکل نیمه کاره مسجد خود مشکلات ونارسایی های دیگری هم دارد.

کمبود سطل های مکانیزه زباله

خانم میانسالی که سال هاست در این محل سکونت دارد  با بیان این که با توجه به وسعت محل و جمعیت زیادی که ساکن آن هستند می بایست سطل های مکانیزه بیشتری در این خیابان نصب شود گفت: تعداد سطل های زباله محدود است وبه همین دلیل  زباله های زیادی در گوشه و کنار خیابان دیده می شود و به نظر می رسد این مشکل در بیشتر محلات فردیس هم وجود داشته باشد.

این خانم خانه دار در ادامه به عدم وجود تابلو در ورودی کوچه ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه نام بسیاری از کوچه ها بر دیوار نوشته شده و تابلویی جهت مشاهده نام کوچه ها برای مردم وجود ندارد و همین مسئله موجب نازیبایی و خدشه دار شدن وجهه بصری محله شده است.

یکی از کسبه این محل با انتقاد از عدم رسیدگی به زمین های خالی از سوی شهرداری گفت:زمین های خالی چهره محله را زشت می کند ضمن آنکه زباله های زیادی در این زمین ها مشاهده می شود که جلوه خوبی به محل نمی دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این که بیشتر این زمین ها ملک خصوصی است اما از شهرداری انتظار داریم تا در این زمینه چاره اندیشی کند و برای این موضوع پیشنهاد می شود که با دیوارهای پیش ساخته زمین های خالی و بلاتکلیف را محصور کنند.

یکی از جوانان محل نیز با اشاره به زمستان سال گذشته ومعضلاتی که پس از بارش برف به وجود آمد گفت: با توجه به سنگینی برف انتظار می رفت تا شهرداری به سرعت جهت عملیات برف روبی در محل حاضر شود.

مهدی اندازکه دانشجوی علوم سیاسی است به نقش پررنگ اهالی محل در برف روبی اشاره کرد و گفت: تمامی نقاط خیابان نسترن غربی توسط اهالی به خصوص جوانان فعال در پایگاه بسیج برف روبی شد این در حالی است که عملیات برف روبی در خیابان برعهده شهروندان نیست.

وی خواستار ارتقا تجهیزات و امکانات شهری شد و گفت: قطعا باید برای اتفاقات مشابه در سال جاری شهرداری آماده باشد واز هم اکنون برای تجهیز مناطق اقدام کند.

معضل سگ های ولگرد

شهروند دیگری موضوع سگ های ولگرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه این مشکل موجب نگرانی خانواده ها شده است ضمن آنکه این حیوانات بعضا ناقل بیماری هستند ومی توانند برای کودکان و خردسالان ایجاد مشکل کنند.

وی ادامه داد: توقع داریم شهرداری برای جمع آوری و تعیین تکلیف این موضوع جدیت به خرج دهد و اقدامات لازم برای ساماندهی آن را صورت دهد.

پایان بخش حضور ما در این محله گفتگو با امام جماعت مسجد بود. وی با بیان دغدغه های فرهنگی خود گفت: در حال حاضر فرقه های مختلف برای رسیدن به اهداف خود در شهر فردیس هزینه های هنگفتی را صرف تبلیغات می کنند.

حجت‌الاسلام محمد زاده ادامه داد: برای مقابله با تبلیغات این فرقه ها که اغلب با نقشه های دقیق جوانان را مورد هدف قرار می دهند می بایست انجام کارهای فرهنگی و جذب جوانان از محلات آغاز شود.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام تصریح کرد: سال گذشته برنامه های فرهنگی جذابی برای جذب جوانان انجام دادیم که با استقبال آن ها مواجه شدیم اما بدون شک متولیان فرهنگی شهر به خصوص شورای شهر و شهرداری می بایست در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه کیفیت خدمات شهری نیز باید ارتقا پیدا کند گفت: با استقلال شهرداری فردیس و شکل گیری شورای شهر مستقل توقع وانتظار مردم این است که شاهد بهبود خدمات شهری باشند و امیدوارم در سال ۹۷ این تغییرات را احساس کنیم.

حضور در محلات مختلف و بیان و انعکاس مشکلات مردم تنها با هدف ارائه گزارشی شفاف به مدیران شهری صورت می گیرد وامیدواریم این گزارش ها بتواند در جهت حل نابسامانی های موجود کمک کند.

پایگاه خبری قدس آنلاین در هفته های آتی نیز به سراغ محلات و نقاط مختلف شهر فردیس می رود و مشکلات موجود در محلات مختلف را بیان خواهد کرد ضمن آنکه مخاطبان گرامی می توانند طی تماس با شماره تلفن  ۳۲۵۴۶۹۷۵ نقطه نظرات و مشکلات خود را به دفتر سرپرستی روزنامه قدس در البرز منتقل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.