مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت کالاهای اساسی به ویژه گوشت قرمز وارداتی با وجود تک نرخی شدن ارز افزایش نخواهد داشت.

ماه رمضان کالای اساسی گران نمی‎شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید ورناصری با اشاره به اینکه تاکنون گوشت قرمز با ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومان وارد می شد افزود: باوجود افزایش نرخ ارز و تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومان گوشت وارداتی مخلوط گوشت و گوساله با همان قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان عرضه می شود و تغییر قیمت نخواهد داشت.

وی گفت: توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار همچنان ادامه دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز با قیمت گذشته انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: ذخایر گوشت مرغ و قرمز به اندازه کافی است و با توجه به میزان تولید مناسب گوشت مرغ نیازی به عرضه ذخایر نیست.

ورناصری درباره شرایط تخم مرغ در بازار گفت: تولید تخم مرغ در مرغداری های کشور به اندازه کافی است و در حال حاضر واردات تخم مرغ متوقف شده است و هیچ گونه نگرانی در خصوص افزایش قیمت ها نداریم.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کنترل شده و تولید تخم مرغ به شرایط مناسب بازگشته است اما چنانچه احساس شود کمبودی وجود دارد تقاضا از طریق واردات تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تخم مرغ با ارز حدود ۵ هزار تومان وارد می شد که با تک نرخی شدن ارز قیمت تخم مرغ وارداتی کاهش خواهد یافت.

ورناصری در خصوص قیمت نهاده های تولید در بخش دام و طیور افزود: هیچگونه افزایش قیمتی در نهاده های وارداتی کنجاله، سویا و ذرت نداریم و این شرایط در هر دو بخش دولتی و خصوصی یکسان است و بخش خصوصی مکلف است با قیمت گذشته نهاده ها را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهد.

وی تاکید کرد: پرداخت تفاوت ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومان با ارز ثابت ۴۲۰۰ تومان به بخش خصوصی در صورت ارائه اسناد ثبت سفارش به بانک عامل و بانک مرکزی انجام می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.