سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اشاره به غیبت برخی کشتی گیران در مسابقات انتخابی گفت: با هیچ یک از غایبان مماشات نخواهیم کرد.

علی اشکانی: با هیچ یک از غایبان انتخابی مماشات نمی کنیم/ مصدومان در نیمه نهایی حضور نخواهند داشت

به گزارش قدس آنلاین، علی اشکانی درباره سطح رقابت‌های مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: پتانسیل کشتی فرنگی ما همین نفرات هستند، هرچند انتظار مردم از این رشته زیاد است.

وی با اشاره به تغییر مکرر قوانین در کشتی بخصوص فرنگی افزود: درست است که قوانین و مقررات برای تمام کشور ها عوض شده است، اما برای ما تطبیق با این قوانین نسبت به حریفان اروپایی زمان بر تر است؛ اگر حریفان ما 3 ماهه با این قوانین تطبیق پیدا کنند ما حداقل 2 برابر زمان نیاز داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره حضور تعدادی از کشتی‌گیران باتجربه و اینکه آیا قرار است در مسابقات پیش رو نیز به آنها میدان داده شود یا هدف جوانگرایی است؟ گفت: یکی از اهداف اصلی ما جوانگرایی است، اما کشتی گیران پا به سن گذاشته حضورشان در اردوها سخت است. در اردو تنها آمادگی جسمانی ملاک نیست بلکه تمرینات هم برای آنها سخت تر می شود و اگر بتوانند با این شرایط کنار بیایند در خدمت آنها خواهیم بود.

اشکانی در پاسخ به این سوال که تعدادی از نفراتی که مجوز حضور در مرحله اول انتخابی تیم ملی را از سوی شورای فنی دریافت کرده بودند مانند طاهری و علیاری در این مسابقات شرکت نکردند و موضع شما در این باره چیست؟ گفت: حتماً این نفرات واقعاً مشکل داشتند و نمی‌توانستند امروز روی تشک بروند. در این صورت حتما در ۲۰ روز آینده هم نمی توانند در مرحله نهایی کشتی بگیرند چون آسیب دیدگی این اجازه را به آنها نمی دهد. یعنی اگر باز هم در این شرایط به آنها مجوز بدهیم باز هم نمی‌توانند. مطمئنا شورای فنی هم به آنها مجوز نمی دهند، اما نفراتی که آمدند تمکین کردند و حتی با وجود مصدومیت های شدید کشتی گرفتند با دید مثبت به آنها نگاه خواهد شد.

وی درباره عدم حضور کشتی‌گیرانی مانند قادریان، بیابانگرد، بویری و عزیزی در مرحله اول انتخابی تیم ملی و اینکه آیا باز هم شانسی به آنها داده خواهد شد یا نه گفت: به هیچ عنوان؛ بعید می‌دانم شورای فنی هم به این افراد شانس مجدد بدهد، اما بعد از بررسی شرایط برخی نفرات شاخص تصمیم خود را اعلام می‌کنیم.

اشکانی در پاسخ به این سوال که با این شرایط آیا باید باز هم مجددا شاهد امتیاز قائل شدن برای برخی نفرات باشیم تصریح کرد: با هیچ کدام از غایبان انتخابی مماشات نمی کنیم؛ تمام این موارد جمع‌بندی می‌شود و نتایج را به شورای فنی معرفی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.