فدراسیون فوتبال که باید تیم ملی ایران را برای حضور در بیست و یکمین دوره رقابتهای جام جهانی به بهترین شکل آماده کند با حاشیه‌های عجیبی دست به گریبان شده است.

افشای تخلف میلیاردی در تیم ملی و سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال

به گزارش قدس آنلاین، کمتر از دوماه دیگر تا برگزاری یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان باقی مانده و تیم ملی فوتبال ایران نیز به عنوان یکی از سی و دو تیم صعود کننده به جام جهانی باید به مصاف رقیبانی چون مراکش، پرتغال و اسپانیا برود.

طبیعی است که رویارویی با این حریفان که هر کدام عناوین قهرمانی قاره های آفریقا و اروپا را هم در کارنامه دارند، تدارکات مناسب و آماده سازی بی عیب و نقص را می‌طلبد تا امید برای کسب نتایج آبرومند زنده بماند. اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

تیم ملی در فراموشی است
درحالی که در مدت باقی مانده باید تمام تمرکز و توان فدراسیون فوتبال آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی باشد، اتفاقات و حاشیه های خودساخته آرامش فدراسیون و مسئولانش را برهم زده و ظاهرا توانایی مدیریت این حاشیه ها را هم ندارند. در این میان چیزی که فراموش شده و توجهی به آن نمی شود تیم ملی فوتبال ایران است و برخی افراد به دنبال رسیدن به منافع خود بودند و هستند.

پیراهن و ماجراهایی که ادامه دارد
یکی از بی تدبیری های فدراسیون فوتبال که حاشیه هایش از چندی پیش آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد انتخاب پیراهن تیم ملی فوتبال برای حضور در روسیه است که با قراردادی عجیب در اختیار یک برند خارجی قرار گرفته اما ظاهرا با پیراهن مد نظر تیم ملی فاصله زیادی دارد و درجه چندم است. هر چند فدارسیون تاکید کرده پیراهنی که تصویرش در فضای مجازی منتشر شده پیراهن اصلی نیست اما به نظر نمی رسد پیراهن اصلی هم تفاوت زیادی با این پیراهن داشته باشد. اینکه در پس ماجرای قرارداد پیراهن تیم ملی چه می گذرد و چه افرادی از این قرارداد سود می برند بزودی مشخص خواهد شد اما آنچه مسلم است پیراهن تیم ملی می تواند بخشی از آبرو و اعتبار فوتبال ایران باشد که تاکنون به آن بی توجهی شده است.

تصویر پیراهنی که انتشارش فدراسیون را وارد حاشیه کرد

مسئولانی که برای این کار نیستند
اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داده بیش از گذشته تاکید می کند مسئولانی که در برخی سمت های این فدراسیون گمارده شده اند متخصص نیستند و بیشتر از آنکه کمک حال فدراسیون باشند، عاملی برای برهم زدن آرامش فدراسیون و فوتبال هستند. قرارداد با شرکت تامین کننده پیراهن تیم ملی و انتشار تصویری از پیراهن تیم ملی تایید کننده همین ادعاست. پیش از این نیز اتفاقات عجیبی در فدراسیون رخ داده که تایید کننده غیرمتخصص بودن برخی افرادی است که در فدراسیون مشغول فعالیت هستند.

افشاگری میلیاردی و سکوت مسئولان
یکی از تازه ترین اتفاقات حاشیه ای پیرامون فدراسیون فوتبال افشاگری زد و بندهای مالی نزدیک به تیم ملی در فضای مجازی است که سروصدای زیادی هم به پا کرده و حتی منجر به صدور حکم محرومیت پنج ساله برای یکی از مدیران پیشین این تیم شده است. درحالی که نام این فرد نیز برده شد اما فدراسیون فوتبال اظهار نظر رسمی در این مورد نداشت. با این حال افشاگری صورت گرفته حکایت از رد و بدل شدن میلیاردها ریال پول دارد که هنوز واکنشی به آن صورت نگرفته است.

تبعات حکم محرومیت پنج ساله
هر چند حکم محرومیت پنج ساله یکی از مدیران پیشین تیم ملی هنوز به طور رسمی و قطعی اعلام نشده است اما ورود نهادهای نظارتی به ماجرای مالی این مدیر با اسپانسر تیم ملی باعث شد تخلفات برخی دیگر نیز منتشر شود. در خبرهای غیررسمی که از این افشاگری میلیاردی منتشر شده آمده است که برخی افراد نزدیک به تیم ملی نیز از اسپانسر فدراسیون مبالغی گرفته اند.

سکوت فدراسیون برابر افشاگری بزرگ
اینکه چرا باید اسپانسر تیم ملی که هزینه های فدراسیون را تامین می کند برای ورود به اردوهای تیم ملی هم پول بپردازد بحث دیگری است. آنچه فعلا مهم است واکنش فدراسیون به این افشاگری بزرگ است که هنوز اتفاق نیفتاده و همه چیز عادی جلوه داده شده است! این درحالی است که خبرهای غیررسمی منتشر شده حاکی از آن است که مبالغ میلیونی برای اجازه ورود عوامل اسپانسر به اردوی تیم ملی رد و بدل شده است!

افشاگری صورت گرفته هرچند رسمی نیست و از سوی نهادی هم تایید نشده اما از سوی مسئولان فدراسیون هم تکذیب نشده است. درحالی که اگر موارد مطرح شده درست نبود طبیعتا فدراسیون با صدور بیانیه ای این موارد را تکذیب می کرد. با این حال مسئولان فدراسیون و شخص مهدی تاج هنوز به این اتفاق تلخ در مجموعه تحت مدیریتش واکنش نشان نداده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی به این اتفاقات نداشته است

به خاطر تیم ملی سکوت می کنند؟
یکی از اتهاماتی که به مطرح شدن این موارد در رسانه ها وارد می شود این است که رسانه ها می خواهند آرامش تیم ملی را در آستانه جام جهانی بهم بزنند، اما آنچه عیان است اینکه مسئولان فدراسیون و نزدیکان تیم ملی خودشان با این اقدامات آرامش فوتبال را برهم زده اند .

شاید اما دیوار رسانه ها مثل همیشه کوتاه باشد و بخواهند این بار هم برای فراموش کردن ماجرای پیراهن تیم ملی و رد و بدل شدن چند میلیارد ریال، کاسه و کوزه را بر سر رسانه ها بشکنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.