مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه دوست نداشت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به استقلال بخورد، گفت: امیر قلعه نویی تقابلی با استقلال ندارد و نباید این بازی را شخصی کرد.

آذری: قلعه نویی تقابلی با استقلال ندارد/ نگران پرسپولیس نیستیم

به گزارش قدس آنلاین، سعید آذری به تساوی تیم ذوب آهن برابر لوکوموتیو و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا اشاره و ابراز امیدواری کرد که دیدار با استقلال، ماهیت فوتبال ایران در سطح قاره آسیا را نشان بدهد. مشروح گفتگوی آذری در ذیل می آید:

* ارزیابی شما از تساوی با لوکوموتیو و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان چیست؟

- سعید آذری: بازی سختی داشتیم. برگ برنده ما در این مسابقه، امیر قلعه نویی و کادر فنی او بود. بازیکنان ما همیشه با تمام وجودشان بازی می کنند و در این بازی هم با تعصب ظاهر شدند. آنها آنقدر دویدند که فکر می کنم به استاندارد جهانی دویدن یعنی نزدیک به ۱۲ کیلومتر رسیدند.

* چرا ذوب آهن این بازی را با سه دفاع شروع کرد؟

- استراتژی امیر قلعه نویی در شروع بازی روی دفاع متمرکز بود و بازی را با سیستم ۲-۵-۳ شروع کرد. بعد از ۲۰ دقیقه که فشار تیم حریف را گرفتیم، تغییر تاکتیک دادیم. آدم های بزرگ در لحظات بزرگ تصمیمات بزرگ می گیرند. وقتی هم به گل رسیدیم، با یک دفاع منطقی و دویدن بی امان، فضاهای لوکوموتیو را بستیم. رشید مظاهری دروازه بان ما هم یک روز فوق العاده داشت. خط دفاع و حمله ما هوشیار بود و هافبک ها هم حسابی دویدند. ما مستحق صعود از این گروه بودیم. همین لوکوموتیو در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۹ گل به الوحده امارات زده بود. الدحیل قطر هم با امتیازات کامل به مرحله حذفی رسید.

* در مرحله حذفی باید به مصاف استقلال بروید. فکر می کنید در پایان بازی برگشت، ذوب آهن تیم صعود کننده باشد یا استقلال؟

- دوست نداشتیم به استقلال بخوریم چون یکی از تیم های ایرانی حذف می شود و یکی از سهمیه های کشورمان از دست می رود. به هر حال این موضوع اجتناب ناپذیر است. ما مقابل یکی از بهترین تیم های آسیا بازی داریم که هواداران پرشور و سرمربی باکلاسی دارد. تقابل با استقلال، نوید یک بازی بی نظیر را برای هواداران دو تیم و هواداران فوتبال ایران می دهد.

* یکی از مسائلی که حساسیت این مسابقه را بیشتر می کند، تقابل قلعه نویی با استقلال است.

- تاجایی که من امیر قلعه نویی را می شناسم، او تقابلی با هیچکس ندارد. قلعه نویی یک مربی کاملا حرفه ای است. او زمانی که در استقلال هم بود، با این حس مبارزه می کرد. حالا هم با همین حس مبارزه می کند. این مسابقه، تقابل قلعه نویی و استقلال نیست؛ تقابل دو تیم بزرگ فوتبال ایران است. سرمربی ما آنقدر فرهیخته و باتفکر هست که توجهی به این مسائل ندارد. نباید این بحث را شخصی کنیم. امیدوارم در نهایت این مسابقه اعتبار فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا را افزایش بدهد. ضمن اینکه چشم های بینای کارلوس کی روش هم مسابقات را زیر نظر دارند و بازیکنان با انگیزه زیادی در این دیدارها حاضر می شوند.

* باتوجه به پیروزی ذوب آهن مقابل استقلال در آخرین تقابل دو تیم در لیگ، می توان گفت تیم شما از نظر روحی از استقلال جلوتر است؟

- هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که چون ما در لیگ استقلال را شکست داده ایم، در آسیا هم بتوانیم به پیروزی برسیم. فقط می توانم بگویم بازی ذوب آهن و استقلال یک جنگ تمام عیار و مبارزه کامل برای بازیکنان است. فوتبال هم مسابقه ای نیست که بتوان آنرا از قبل پیش بینی کرد. تیمی برنده می شود که بازیکنانش تاکتیک سرمربی را رعایت کنند و دونده باشند.

* حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مصاحبه ای عنوان کرده بود عامل حذف ذوب آهن از آسیا می شویم.

- در این زمینه اظهارنظر نمی کنم. فقط می توانم بگویم «همدان دور است و میدان نزدیک». همه چیز در میدان بازی مشخص می شود. زمانی از جمله کسانی است که کمک زیادی به استقلال کرده و نظرش قابل احترام است. او از نظر شرح وظیفه در استقلال دارد کارش را به خوبی انجام می دهد و به استقلال روحیه می دهد ولی وقتی ابعاد بین المللی بر یک بازی حاکم است، رعایت کردن استانداردهای بین المللی اهمیت پیدا می کند. تیمی صعود می کند که شایستگی آنرا داشته باشد. برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم. آنها این فصل فوق العاده ظاهر شدند. امیدوارم مسابقه ای که انجام می شود، ماهیت فوتبال ایران را نشان بدهد.

* روز یکشنبه دیدار حساس و مهمی با پرسپولیس در لیگ برتر دارید. آیا برای این مسابقه و جا نماندن از کورس نایب قهرمانی آماده هستید؟

- همیشه گفته ام نگران بازی با تیم های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان از نظر انگیزه بازیکنان نیستیم چون بازیکنان خودشان از اهمیت مسابقه و دیده شدن در این دیدارها، باخبر هستند. قطعا بازی با پرسپولیس هم زیبا می شود. آنها قهرمان لیگ شده اند ولی مطمئنم برانکو با تمام وجود در بازی با ذوب آهن ظاهر می شود. البته ذوب آهن هم در دور برگشت، از نظر امتیازگیری قهرمان بوده است.

* آیا امکان دارد این مسابقه تحت تاثیر خستگی سفر شما به ازبکستان و بازی با لوکوموتیو قرار بگیرد؟

- خوشبختانه یکی از مسائلی که در ذوب آهن رعایت می شود، طراحی برنامه های پشتیبانی و لجستیکی است. ما برنامه ریزی خوبی داشتیم. با همکاری آقای عبدالله پور مدیر شرکت هواپیمایی اسپانسر تیم، در کمترین زمان ممکن از تاشکند به اصفهان بازگشتیم و تمرین ریکاوری هم انجام شد. جا دارد از ایشان تشکر ویژه داشته باشم. پرسپولیس یک روز زودتر از ما بازی کرد ولی تلاش کردیم بهترین امکانات را فراهم کنیم. باتوجه به صعود تیم به مرحله حذفی آسیا، فکر می کنم از نظر روحی آماده تر هستیم و برای بازی با پرسپولیس نگرانی نداریم.

* ماجرای کارشکنی ازبکستانی ها و دادن زمین تمرین با شرایط نامناسب به شما چه بود؟

- آنها به ما زمینی را دادند که نور کافی نداشت. با این حال با تمام وجود به زمین رفتیم و نتیجه لازم را گرفتیم. وقتی شما هدفی را برای خودتان ترسیم می کنید، هیچ متغیری نمی تواند اراده‌تان را تحت تاثیر قرار بدهد. خدا را شکر که به مرحله حذفی صعود کردیم. در این مرحله سه نماینده ایران حضور دارند و ای کاش تراکتورسازی هم صعود می کرد تا ۴ نماینده داشتیم.

* وضعیت ادامه همکاری با امیر قلعه نویی برای فصل آینده به کجا رسید؟ آیا مذاکره جدیدی با سرمربی تیم داشتید؟

- من با قلعه نویی صحبتهایی در تاشکند داشتم. نامه کتبی و رسمی ادامه همکاری با قلعه نویی را هم زده ایم و رسما برنامه او را مطالبه کرده ایم. فکر می کنم بعد از بازی با نفت در لیگ برتر و قبل از دیدارهای آسیایی با استقلال، جلسه نهایی انجام شود. دوست داریم که قلعه نویی در ذوب آهن بماند.

* آیا اینکه قلعه نویی تا الان پاسخ مثبت و رسمی به تمدید قرارداد با ذوب آهن نداده، دلیل بر مذاکره و توافق با دیگر تیم ها از جمله سپاهان نیست؟

- قلعه نویی آدم فرهیخته ای است و به مسائل اخلاقی و شرعی پایبند است. او باتعهد است و با باشگاهی مذاکره نداشته. اگر مذاکره ای بود، قلعه نویی به ما می گفت. تمام تمرکز سرمربی ذوب آهن روی بازی های باقی مانده است. با روحیاتی که از قلعه نویی سراغ دارم، مطمئنم تا وقتی که تکلیف ذوب آهن مشخص نشود، با تیم دیگری مذاکره نمی کند. مربی ای را سراغ دارم که در سالهای گذشته، هنوز سه هفته به پایان لیگ مانده بود، قراردادش با تیم جدید را بسته بود ولی مدام منکر می شد. قلعه نویی یکی از افرادی است که به قراردادش پایبند است و این روحیات را ندارد.

* مشکلات مالی باشگاه تا چه اندازه رفع شده است؟

- یکسری کمک هایی صورت گرفته است ولی ذوب آهن همانند باشگاه های دیگر، کمک خارجی دریافت نکرده. در این چند هفته پایانی باید حمایت ویژه ای شویم وگرنه کسی نباید انتظار صعود به مراحل بالاتر آسیا را داشته باشد.

* و صحبت پایانی شما؟

- باید از آقای تقوی مدیرکل امور مالیاتی کشور تشکر ویژه ای داشته باشم که مشکل میلاد فخرالدینی بازیکن تیم ما را برطرف کرد و حق و حقوق مالیاتی این بازیکن را برگرداند. فخرالدینی قبلا مالیاتش را پرداخت کرده بود ولی این پرداخت اعمال نشده بود. با همکاری مدیرکل امور مالیاتی این مشکل برطرف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.