بجستان_ مسئول بنیاد مسکن بجستان گفت: در سال گذشته کارهای ارزشمندی جهت مقاوم سازی مسکن روستایی و طرح هادی روستائیان صورت گرفته است.

تلاش برای مقاوم سازی مسکن روستایی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهندس ناصر چیتگر مسئول اداره بنیاد مسکن بجستان در گفتگو با خبر نگار ما با بیان اینکه نسبت  به جمعیت کم شهر، مسکن مهر بجستان جزء ۵ شهر بالای استان  است افزود:استقبال خوب مردم و کیفیت و سرعت تحویل از شاخصه های اصلی این برتری در شهرستان است.

مسئول بنیاد مسکن بجستان با تاکید بر اینکه نگاه به مسکن روستایی بسیار سنجیده و در راس برنامه های این نهاد است گفت:  ۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار زیر پوشش قرار گرفته اند و از وامهای اعطایی بر خوردار شده اند.

وی افزود: تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با کارمزد ۵ درصد را ۱۸۷۰ پرونده است که ۱۶۰۰ مورد جذب و ۱۴۰۰ مورد دیگر نیز در مرحله پایان کار است که این طرح در ۲۳ روستا در حال اجرا است.

 چیتگر تسهیلات داده شده بصورت قرض الحسنه به روستائیان نیازمند و کم توان را ۱۵۰ مورد و بالغ بر ۵۶ میلیون تومان اعلام کرده و افزود: در سال گذشته توانسته ایم ۳۰۰ میلیون اعتبار ۴ درصد جذب کنیم که این کمک خوبی به ساخت مسکن و مقاوم سازی منازل کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در ۹ روستا طرح هادی انجام و در دو روستای سریده و منصوری در حال اجرا است گفت: ۲۲۰۰ تن قیر رایگان با همکاری نماینده و مسئولان نیز جذب و ۲۵ هزار متر مربع  از معابر ۱۲ رو ستا و شهر  آسفالت شده که در نوع خود کم نظیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.