کرج - مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه جاده هشتگرد به طالقان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: در ایام نوروز این استان علیرغم ثبت بیشترین میزان تردد جاده ای در کاهش تلفات فوتی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

البرز در تردد نوروزی اول کشور شد/پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی جاده طالقان

تقی رضایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به پیشرفت فیزیکی جاده هشتگرد به طالقان، گفت: این پروژه از ۲۰سال پیش شروع به کار کرد که قبل از حضور بنده در اداره کل راه و شهرسازی کمتراز۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی افزود:  این جاده ٣٩ کیلومتر طول دارد و خوشبختانه در مدت یک سال به۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان البرز با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر هیئت دولت ۳۵‌میلیارد تومان برای  پروژه جاده هشتگرد به طالقان تخصیص داده شده بود، گفت: در سال گذشته این میزان اعتبارات به طور کامل محقق شد و امیدواریم این پروژه به غیراز تونل و باکنارگذر تا پایان سال جاری زیربارترافیک برود.

وی ادامه داد: اجرای تونل این پروژه که اخیرا به پیمانکار سپرده شده پس از مساعد شدن هوا فعال خواهد شد وبا توجه به قرارداد ۲ ساله آن تلاش خواهدشد در مدت زمان تعیین شده به اتمام برسد.

رضایی با اشاره به اینکه هزار و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان البرز وجود دارد، گفت: ۶۷ درصد این راه ها آسفالت است و تلاش ما بر این است تا ضمن ارتقا کیفیت روکش جاده های آسفالته سایر جاده های  خاکی در استان نیز آسفالت شودچراکه رویکرد دولت اشتغال روستایی است و قطعا راه ها که جزء زیر ساختها محسوب می شوند در اشتغال روستایی نقش مهمی خواهند داشت.

وی به اقدامات انجام شده در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: ۵۰ کیلومتر از مسیر جاده چالوس و ۶۰کیلومتر اشتهارد - بوئین زهرا روکش آسفالت شده وکیفیت سطح سواری این دو مسیر بهبود یافته که قطعا در کاهش تلفات  وسوانح جاده ای نقش مهمی خواهد داشت.

رییس شورای حمل ونقل استان البرز با بیان اینکه در جلسات شورای حمل و نقل استان که باحضورپلیس راه تشکیل می شود برابر هماهنگی های به عمل آمده شاهد کاهش تصادفات فوتی در سر صحنه (براساس اعلام نیروی انتظامی) در استان البرز به میزان٥٦ درصدبودیم گفت: این در حالی است که آمارهای اولیه حاکی از افزایش تلفات در کشور است.

وی در پایان با اعلام اینکه از ۲۵ اسفند۹۶ تا ۱۷ فروردین سال جاری ۳۵ میلیون خودرو در استان البرز تردد داشته است، که بالاترین میزان تردد در کشور است گفت: بااین وجود شاهد کاهش چشمگیر فوتی های سرصحنه هستیم واین امرباتلاش همکاران پلیس، راهداری وراه وشهرسازی استان وبا همکاری وهمراهی مردم محقق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.