زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: تهیه طرح منظومه‌های روستایی برای ۱۶ بخش استان زنجان با هدف توسعه پایدار روستاها در دستور کار قرار دارد.

طرح منظومه‌های روستایی برای ۱۶ بخش استان زنجان اجرا می‌شود

​به گزارش قدس آنلاین، سجاد صنعتی منفرد اظهار داشت: طرح منظومه‌های روستایی با هدف توسعه پایدار روستاها به شکل پایلوت در بخش مرکزی شهرستان طارم تهیه شد که به تصویب رسید.

وی ابراز کرد: امسال برنامه داریم در قالب تفام‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با استفاده از اعتبارات ملی و استانی طرح منظومه‌های روستایی را برای ۱۶ بخش دیگر تهیه کنیم چرا که این طرح دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی زیادی برای روستاها دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن استان زنجان اجرای طرح‌های اشتغالزایی را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: ایجاد واحدهای تجاری در حاشیه راه‌ها برای عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی با ۳ میلیارد تومان اعتبار در روستای گیلانکشه طارم کلید خورده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین طرح اشتغالزایی روستایی نیز در روستای پیرسقا از توابع شهرستان طارم آغاز شده که در آن واحدهای کوچک به منظور تکمیل زنجیره‌های تولید استقرار می‌یابند.

صنعتی منفرد بیان کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزایی در کنار بهسازی و بهبود محیط زندگی در روستاها می‌تواند به توسعه پایدار و مهاجرت معکوس در روستاها کمک کند.

وی به ساماندهی مزار شهدا اشاره کرد و گفت:این اقدام با مدیریت منابع مالی و سبک‌سازی اعتبارات انجام و با هزینه کم نتیجه بهتری حاصل شده است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.