تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۰نقطه از محیط زیست در استان با همکاری دوست داران محیط زیست پاک سازی شده و طرح «نه به کیسه‌های پلاستیکی به صورت پایلوت در مراغه اجرایی می‌شود.

طرح "نه به کیسه‌های پلاستیکی " در ۱۲۰ نقطه استان اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید قاسمی امروز درآیین افتتاح پارک جنگلی کاوه سودا در این شهرستان با اشاره به پاک سازی برخی از نقاط محیط زیستی در استان، اظهارداشت: ۱۲۰ نقطه از محیط زیست آذربایجان شرقی با مشارکت و همکاری گروه‌های مردمی و دست داران محیط زیست از زباله پاک سازی شد. 

وی افزود: زمین و فضای محیط زیست ظرفیت محدودی برای زباله و آلودگی‌های زیست محیطی دارد و باید تمامی نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه دست به کار شوند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برنامه‌های جدید این سازمان در استان، گفت: طرح نه به کیسه‌های پلاستیکی که از سوی سازمان جهانی یونسکو طرح شده شهرستان مراغه به عنوان شهر پایلوت در کشور این طرح را اجرا خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: درتلاش هستیم باهمکاری سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان این طرح را با موفقیت به صورت پایلوت در مراغه اجرا کنیم و در صورت پاسخ مثبت این طرح به صورت کشوری نیز برگزارخواهد شد. 

قاسمی ادامه داد: پارک جنگلی کاوه سودا این شهرستان ازسال ۹۲ و با کاشت سالانه ۶هزار اصله نهال با هدف فضای سبزمناسب و درمحدوده شهرک صنعتی این شهرستان ایجاد شده است. 

قاسمی تصریح کرد: مساحت این پارک در مجموع ۴۵هکتار است که تا کنون بیش از ۲۵هکتار از این پارک نهال کاری شده که تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک فضای تفریحی نیز به آن اضافه گردد. 

وی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از آب در این پارک جنگلی شیوه آبیاری آن به صورت مکانیزه و قطره‌ای انجام خواهد شد. 

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.