یاسوج- فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در هفته سلامت امسال ۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، شاهرخ کناری در آئین آغاز بکار نمایشگاه خطرسنجی سکته‌های قلبی و عروقی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از محل طرح تحول سلامت ۱۹ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بویراحمد در دستور کار متولیان امر قرار گرفت که در هفته سلامت امسال ۱۰ پروژه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم بزودی شاهد افتتاح ۹ پروژه دیگر باشیم، عنوان کرد: بنا به خواسته علی محمد احمدی استاندار اعتبارات لازم پروژه‌های در دست اجرا حوزه بهداشت و درمان از محل اعتبارات استانی و یا شهرستانی تامین می‌شود.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز در این نشست با گرامی‌داشت یکم تا هفتم اردیبهشت با عنوان هفته سلامت، افزود: چادرهای سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی با هدف اندازه گیری خون، قند خون، BMI، معاینات پزشکی، مامایی، روانشناسی، تغذیه و دریافت مگادوز ویتامین D۳ ادایر شده است.

محسن مرادی با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان بویژه مناطق روستایی و کمتر برخوردار در اولویت برنامه‌های کاری‌ام وجود دارد، بیان کرد: در هفته سلامت برنامه‌های مختلفی اعم از افتتاح پروژه‌های عمرانی، برپایی چادرهای سلامت، پیاده روی و...پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال بر بحث اجتماعی کردن سلامت تاکید دارد، ادامه داد: توسعه سازمان‌های مردم نهاد از لحاظ کمی و کیفی، فرهنگی سازی و آگاهی بخشی در زمینه آشنایی مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی با مقوله سلامت جزو ضروریات است.

اورنگ ایلامی خاطرنشان کرد: تجهیز مرکز غربالگری و کلینیک تخصصی سرطان یاسوج با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال با هدف کاهش مرگ و میر زودرس از جمله برنامه‌های دانشگاه در سال ۹۷ است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.