اراک- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت:در سال گذشته میزان واردات استان به ۳۹۸ میلیون دلار رسید.

واردات استان مرکزی به ۳۹۸ میلیون دلار رسید

 به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی مدیر کل گمرکات استان مرکزی مهدی میراشرفی در خصوص میزان واردات گمرکات استان مرکزی در سال ۹۶ عنوان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۷ فقره اظهارنامه صادر شده است که از نظر تعداد نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به واردات انواع کالا به وزن ۱۳۵ میلیون کیلوگرم در سال گذشته که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ در حدد ۰.۰۲ درصد افزایش داشته است، ارزش ریالی و دلاری این میزان واردات را به ترتیب بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال و ۳۹۸ میلیون دلار عنوان کرد. میراشرفی ارزش ریالی و دلاری واردات انجام شده در استان مرکزی را دارای رشد ۳۷ درصدی دانست.

وی بیان کرد: از کل آمار ارائه شده در زمینه صادرات هزار و ۷۴۶ فقره اظهارنامه به وزن ۱۱۳ میلیون کیلوگرم و ارزش ریالی ۹ هزار میلیارد ریال و ارزش ارزی ۲۸۹ میلیون دلار مربوط به گمرک شهرستان ساوه و ۱۰ فقره اظهارنامه به وزن ۷ هزار کیلوگرم و به ارزش ۷۰۷ میلیول ریال و ۲۱ هزار دلار متعلق به عملکرد گمرک منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان در شهرستان زرندیه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۷۸ فقره از کل اظهارنامه‌های وارداتی استان مرکزی در سال ۹۶ را با وزن چهار میلیون کیلوگرم و به ارزش ریالی هزار میلیارد ریال و ارزش ارزی ۳۴ میلیون دلار مربوط به منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

میراشرفی مبدا واردات انجام شده به استان مرکزی را ۵۶ کشور همچون ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره‌جنوبی، ترکیه و هلند و ... عنوان کرد و افزود: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل مغز تخمه آفتابگردان، ماشین‌آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنستانتره، بتاکاروتن، قوطی آلومینیومی و ... است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.