فردیس- عضو شورای اسلامی شهر فردیس از تخصیص اعتبار به منظور آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰ سرای محله خبر داد و گفت: محرومیت زدایی و توسعه سرانه های رفاهی باید از مرحله شعار به عینیت برسد.

تخصیص بودجه برای احداث ۱۰ سرای محله در شهر فردیس

ملیحه اکبری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به جمعیت ۴۱۰ هزار نفری فردیس یکی از مهم ترین فعالیت هایی که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، نگاه ویژه به امور فرهنگی است، به ویژه در این شهر پرجمعیت و در عین حال کم برخوردار که با مشکلات خاص فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم و به رغم جمعیت جوان شهر اما متاسفانه دسترسی به فضاهای رفاهی و تفریحی بسیار محدود است.

وی تصریح کرد: سرای محله مکانی برای فعالیت های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و اجتماعی است و اقشار مختلف مردم می توانند در برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی و اردویی آن مشارکت داشته باشند و بی شک در فعال سازی و اداره آنها از مشارکت هایی نهادهایی همچون: فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، دستگاه قضا، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش بهره مند خواهیم شد.

نماینده مردم فردیس در شورای اسلامی شهر در ادامه با اشاره به اصلی ترین رویکرد های شهرداری در سال جاری گفت: ۶۳ درصد از بودجه سال جاری به فعالیت های عمرانی تعلق یافته است که تکمیل پروژه های نیمه تمام از مهم ترین این فعالیت ها است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم تا شخص شهردار برای انجام کارهای بزرگ عمرانی و خدماتی همت لازم را داشته باشد و به روزمرگی دچار نشود ضمن آنکه ساماندهی آسفالت یا گلکاری چیزی نیست که بتوان از آن به عنوان خدمت ماندگار و جهادی یاد کرد.

اکبری با تاکید بر اینکه زلزله و بارندگی اواخر سال گذشته درس عبرت خوبی برای همه مسئولین بود و در بودجه سال جاری اعتبار مناسبی برای خریداری تجهیزات و ماشین آلات در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان باید در مواقع بحرانی عملکرد سریع و عاقلانه و سنجیده داشته باشد که برخورداری از امکانات مناسب و نیروی انسانی سازمان یافته می تواند نقش کلیدی در این مقوله ایفا نماید.

وی با اشاره به نامگذاری شعار ملی سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، از شهرداری فردیس تقاضا کرد که از خریداری کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، خودداری کرده و در نظر داشته باشند که با حمایت از تولیدکنندگان داخلی می توان به شرایط اقتصادی جامعه سامان بخشید و برای جوانان جویای کار فرصت های جدید شغلی فراهم آورد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر فردیس در پایان تصریح کرد: البته برخی دغدغه های شهروندان در خصوص خدمت رسانی ضعیف شهرداری فردیس در مباحث عمرانی و خدماتی به نوپا بودن مدیریت شهری بر می گردد که هنوز به لحاظ فضای اداری، نیروی انسانی، بودجه و امکانات به شرایط پایدار و استانداردی دست نیافته ایم و امید است به مرور شاهد ارتقای سرانه ها و توجه بیشتر به نیازهای محلات سطح شهر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.