وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس تصریح کرد که ایران آنچه را «توافق جانبی» اروپایی‌ها با آمریکا خوانده می‌شود، نخواهد پذیرفت.

توافق جانبی بر برجام میان اروپا و آمریکا را نمی‌پذیریم

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شده گفته ایران توافق جانبی بر «برجام» میان کشورهای اروپایی و آمریکا که اروپایی‌ها هدف آن را حفظ این توافق هسته‌ای در برابر تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌دانند را نخواهد پذیرفت.  

«مارگارت برنان»، خبرنگار «سی‌بی‌اس» از ظریف پرسید: «در صورتی که آمریکا و متحدانشان برای رفع برخی از نگرانی‌های رئیس‌جمهور ترامپ به یک توافق جانبی در حاشیه برجام برسند شما آن را خواهید پذیرفت؟»

ظریف گفت: «نه. چون مهم است که اروپایی‌ها ایالات متحده را به توافق هسته‌ای پایبند کنند. این آمریکا بوده که به توافق پایبند نبوده است.»

توافق هسته‌ای بین ایران و ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) به‌علاوۀ آلمان در تیر ۱۳۹۴ مورد توافق طرفین مذاکره قرار گرفت.

دولت آمریکا از زمان اجرایی شدن این توافق با به کارگیری سیاست‌های مخرب تلاش کرده مزایای ایران از این توافق را به حداقل برساند. «دونالد ترامپ» از زمان ورود به کاخ سفید تهدید کرده آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.  

کشورهای اروپایی می‌گویند برای مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام قصد دارند اختلافات خارج از حیطه این توافق با ایران را در چارچوب توافقی با آمریکا که به گفته آنها «توافق مکمل برجام» خوانده می‌شود، حل و فصل کنند.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.