سرپرست کمیته فوتسال گفت: درصدد هستیم تا مشکلات باشگاه‌های فوتسال را حل کنیم ولی اگر تیمی هم از حضور در لیگ برتر انصراف داد، جای نگرانی وجود ندارد.

کفاشیان: به خاطر کم پولی نمی‌توانیم پاداش تیم ملی فوتسال را بدهیم

به گزارش قدس آنلاین، علی کفاشیان به بحث کنارکشیدن تیم های لیگ برتری پرداخت و با بیان اینکه کمیته فوتسال در تلاش برای پیدا کردن راهکاری برای این مشکل است، از رایزنی با یک اسپانسر و تزریق پول آن به باشگاه ها خبر داد. وی همچنین با تاکید بر اینکه لیگ برتر از تاریخ ۱۵ تیرماه آغاز می شود، کاهش تعداد تیم های لیگ برتری را رد کرد.

* آقای کفاشیان! چرا کمیته فوتسال رسما به بحث انحلال باشگاه ها ورود نمی کند و جلوی این مشکل را نمی گیرد؟

- علی کفاشیان: در بحث انحلال تیم تاسیسات، ما صحبت هایی با مدیران این شرکت داشتیم. ما امسال در صدد گرفتن اسپانسر برای فوتسال هستیم تا بتوانیم در بخش مالی کمکی به باشگاه ها داشته باشیم. باشگاه ها هم حق دارند. این ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است و هزینه ها را زیاد کرده است. دو ماه دیگر تا شروع لیگ برتر زمان داریم و در صدد حل مشکلات هستیم.

* اما دو ماه تا شروع لیگ فرصت زیادی نیست.

- همه چیز درست است و کارها روی روال جلو می رود. جای نگرانی نیست. لیگ هم شروع می شود و ما اسپانسر می گیریم. اگر ارگان های بالاتر هم به باشگاهی اجازه شرکت در لیگ برتر ندهند، جایگزین های دیگری هستند که علاقه دارند در فوتسال فعالیت کنند. برای همین در صورت انحلال و انصراف تیم ها هم مشکلی پیش نمی آید. ما در مرحله اول در صدد حل مشکلات باشگاه ها هستیم.

* چرا جلسات شما با مسئولان شرکت تاسیسات دریایی نتیجه ای نداشت؟

- آنها مشکلاتی از مراجع بالاتر داشتند که اگر توانستند حل کنند، در لیگ برتر حضور خواهند داشت.

* یعنی امکان دارد تاسیسات باوجود انحلال، مجددا در لیگ برتر فوتسال حاضر شود؟

- بله، ما با مسئولانشان صحبت کردیم. احتمال دارد تاسیسات به لیگ برگردد. آنها دارند مطالعات خود را انجام می دهند. ان شاءالله که انجام بشود. ما هم هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام می دهیم. همانطور که گفتم دو ماه فرصت داریم و نگران این نیستیم که تیمی در لیگ حاضر نشود.

* آیا این اراده برای جلوگیری از انحلال تیم هایی مثل مقاومت قرچک و آتلیه قم هم وجود دارد؟

باشگاه هایی هستند که در فوتسال ما طرفداران زیادی دارند مثل مقاومت قرچک یا تیم آتلیه. این تیم ها پتانسیل زیادی هم دارند ولی از نظر اسپانسر دچار مشکلاتی هستند. این دیگر خارج از دست ما است. علاقه داریم که این شهرها هم در فوتسال باشند و مسئولان شهر و استان باید فکری به حالشان بکنند.

* روند مذاکره شما با اسپانسر به کجا رسیده و قرار است اسپانسر چطور به باشگاه ها کمک کند؟

- امسال یکسری اسپانسرها آمده اند که داریم مراحل قانونی را طی می کنیم. این برنامه از طریق پخش تلویزیونی سراسری و استانی و پخش اینترنتی دنبال می شود. در تلاشیم تا اسپانسر خوبی بگیریم و درآمدش را به بدنه باشگاه ها تزریق کنیم.

* آیا ممکن است به خاطر همین مشکلات، تعداد تیم های لیگ برتر فوتسال کاهش یابد؟

- خیر، چنین چیزی در دستور کار نیست. مطمئنیم که کاهش تیم نداریم. تیم ها با همان تعداد (۱۴ تیم) در لیگ برتر حاضر می شوند. اگر هم تیمی انصراف داد، امتیازش به باشگاه دیگر واگذار می شود مثل سال گذشته که دبیری اعلام کرد در لیگ شرکت نمی کند و امتیازش به تیم دیگری رسید.

* این روزها صحبت از گرفتن ضمانت از تیم های لیگ برتری برای عدم انصراف از لیگ در جریان مسابقات بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. آیا کمیته فوتسال برنامه ای برای گرفتن این ضمانت دارد؟

- نمی دانم منظورشان از گرفتن ضمانت چیست. یعنی از باشگاه ها پول بگیریم؟ به هر حال باشگاه ها با سرمایه گذاری هایی که خودشان انجام می دهند، در لیگ برتر شرکت می کنند و حضورشان در لیگ مسجل می شود. بنابراین نیازی به گرفتن ضمانت اجرایی نیست.

* سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال علاقه داشت لیگ برتر به جای ۱۵ تیر، در خردادماه آغاز شود. آیا شروع لیگ در تیرماه قطعی است؟

- بله، این تاریخ مصوب شده است. این مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ است مگر آنکه برای تغییر آن دلایل خاصی وجود داشته باشد.

* باوجود اینکه امسال تیم ملی مسابقه رسمی ندارد اما دیدارها و تورنمنت های تدارکاتی خوبی برای این تیم پیش بینی شده است.

- بله، ما مسابقات خوبی را پیش بینی کرده ایم. برای تیم المپیک و تیم جوانان هم برنامه داریم. ما با همان نگاهی که برای تیم ملی در مسابقات آسیایی برنامه ریزی کردیم، به برنامه ریزی خود ادامه داده ایم. آقای ترابیان هم مسئول این کار است و ما مدام با هم جلسه داریم. حتی دنبال این هستیم تا برای تیم های جوانان هم کادر فنی و استعدادیاب تعیین کنیم تا همیشه پشتوانه خوبی در فوتسال داشته باشیم. ما الان تیم خوبی برای المپیک نوجوانان آماده کرده ایم و حتی برای این تیم شانس مدال می بینیم.

* آیا دیدار تیم ملی ایران با عراق قطعی شده است؟

- خیر، این بازی قطعی نشده و آنرا در برنامه نداریم. اگر هم درخواستی باشد باید کتبی داده شود.

* تیم ملی فوتسال و تیم جوانان بعد از قهرمانی در آسیا هنوز پاداش خود را دریافت نکرده اند. چرا کمیته فوتسال به این تیم ها و به پرداخت پاداش بی تفاوت است؟

- در اولین فرصت که نقدینگی فدراسیون فوتبال پرداخت شود، ما هم پاداش ها را می دهیم. تمام مشکلات از کم پولی است که هیچ موقع تمام نمی شود (با خنده).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.