کرج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: براثر موج سرمای اخیر ۷۳۶ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده که از طریق وزارتخانه در حال پیگیری است.

کشاورزی البرز در سرمای اخیر ۷۳۶ میلیارد خسارت دید /سهم ۵۶ درصدی البرز از گل لاله کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید موسوی صبح امروز یکشنبه در افتتاحیه جشنواره لاله ها بخش آسارا با بیان اینکه پیش بینی می شود ۵۰۰هزار نفر از باغ لاله ها در این دوره  دیدن کنند  اظهار کرد: بازدید از این باغ هیچ هزینه ای برای شهروندان ندارد.

وی افزود: قرار بود این باغ هفته گذشته افتتاح شود اما به علت بارش برف و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی به این هفته موکول شد.

موسوی با بیان اینکه خسارات قابل توجه ای به باغات و بخش کشاورزی در بارش های هفته گذشته وارد شده است، گفت: برآورد ما از خسارت ایجاد شده ۷۳۶ میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به تولید لاله در کشور و البرز افزود: ۴۵ میلیون گل لاله در کشور تولید می شود که ۲۵میلیون از این تعداد که ۵۶ درصد را شامل می شود در البرز صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی تولید گل لاله ۱۲۶ میلیارد تومان در کشور است که سهم البرز از این گردش مالی  ۷۰میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه مصرف سالانه گل در کشور به ازای هر یک نفر ۳ شاخه می باشد گفت: اما در البرزاین میزان برای هر نفر ۹‌شاخه گل است.

موسوی با اعلام اینکه در صنعت گردشگری از سال ۹۵ ،جشنواره باغ لاله البرز به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در این باغ ۳۲ نوع لاله وجود دارد که این تعداد وتنوع لاله البرز در انجمن سلطنتی هلند ثبت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز  تاکید کرد: دولت از سرمایه گذارانی که درصدد تولید گل و گیاه زینتی هستند حمایت کرده و تسهیلات با بهره کمتر از ۱۰درصد در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: در موضوع تغییر کاربری اراضی و در تولید گل و گیاه این فرایند در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.