مدیر اداری و مالی آستان قدس رضوی گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید ملی، بیش از ۹۰ درصد از کالاهای عمده خریداری شده و خدمات دریافتی از تولیدات داخلی در سال ۱۳۹۶ تأمین شده است.

اتکای ۹۰ درصدی آستان قدس رضوی به تولیدات داخلی

قدس آنلاین- «مجید محمدپناه» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با بیان این مطلب افزود: این اقدام در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و رهنمودهای تولیت معزز آستان قدس رضوی در جهت توجه به ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی داخل کشور و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بسیاری از تولیدات و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها و مؤسسات آستان قدس رضوی از خصوصیات و ویژگیهای قابل قبول جهت رفع نیازمندی‌ها و تهیه ملزومات مورد نیاز برخوردار هستند.

محمدپناه تصریح کرد: یکی از مهمترین موارد مندرج در منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت محترم آستان قدس رضوی توجه به محرومان و نیازمندان و مقوله محرومیت‌زدایی است. در همین راستا یکی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این مدیریت، حمایت و پشتیبانی از تمامی مأموریت‌های محوله به مجموعه ها، واحدها و بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به محرومان و در جهت تحقق سیاستهای مربوطه در این نهاد مقدس بوده است.

۵۰ درصد خریدهای عمده مربوط به امور زائران است

محمدپناه در جهت اهمیت توجه به تهیه ملزومات مورد نیاز جهت خدمت رسانی به زائران اظهار داشت: با توجه به اینکه تأمین اقلام و ملزومات مورد نیاز جهت خدمت‌رسانی در حوزه زائران در حرم مطهر رضوی و در سطح شهر مقدس مشهد که توسط آستان قدس رضوی انجام می‌شود بوسیله سازمان مرکزی این نهاد مقدس تأمین می‌گردد، به همین منظور بیش از ۵۰ درصد از خریدهای عمده کالا و خدمات توسط این مدیریت برای امور مربوط به زائران در بحث زیارت و خدمات رسانی به آنان در سال ۱۳۹۶ انجام شده است.

وی در مورد پشتیبانی از مأموریت‌های جدید آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی گفت: در سال گذشته مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده خریدهای کالا برای خدمات رسانی به محرومان و مستضعفان که در معاونت محترم امداد مستضعفین آستان قدس رضوی انجام شده با همکاری این مدیریت صورت گرفته است.

مدیر اداری و مالی آستان قدس رضوی اضافه کرد: در دوره مدیریت جدید این نهاد مقدس سه طرح احداث زائرشهر رضوی، احداث زائرسرای آستان قدس رضوی و احداث مسکن برای زوج‌های جوان از سوی تولیت معزز آستان قدس رضوی ابلاغ گردیده است.

محمدپناه تصریح کرد: این مدیریت در سال گذشته برای اجرا و تکمیل فعالیت‌های عمرانی در طرح‌ها و پروژه‌های مزبور، منابع مالی مورد نیاز را مطابق ضوابط تأمین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز بلوک‌های زائرشهر رضوی و زائرسرای آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۶ از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در این زمینه بوده که با موفقیت به انجام رسیده است.

محمدپناه همچنین یادآور شد: یک سری از فعالیت‌های مربوط به خدمات رسانی به زائران محروم در سال گذشته در سطح شهر مشهد با همکاری روابط عمومی آستان قدس رضوی صورت گرفته که تأمین منابع مالی برای اجراء و پشتیبانی این فعالیت‌ها توسط این مدیریت انجام شده است.

اهتمام ویژه برای کنترل اموال موقوفه

این کارشناس ارشد مالی در ارتباط با فعالیت‌های این مدیریت به منظور کنترل اموال موقوفه بیان داشت: مطابق قرارداد منعقده بین سازمان حسابرسی، بازرسی و خدمات مدیریت آستان قدس رضوی با سازمان مرکزی این نهاد مقدس، از چند سال قبل تاکنون، سازمان حسابرسی نسبت به احصاء و تکمیل تمامی اطلاعات مربوط به املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سطح کشور اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: حاصل این فعالیت، تهیه ۸۹ گزارش تفصیلی در این زمینه بوده است که تمامی اطلاعات حاصل از این گزارشها، مطابق ضوابط موجود به سیستم‌های نرم افزاری در حوزه املاک و اراضی آستان قدس منتقل گردیده و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر اداری و مالی آستان قدس رضوی تأکید کرد: در همین راستا، بیش از ۶۰ هزار قلم اموال منقول متعلق به سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در سطح کشور برای آن شناسنامه تهیه شده تا کنترل مستمر بر آن‌ها مطابق ضوابط انجام شود.

استقرار دستورالعمل گزارشگری مالی موقوفات در دستورکار است

وی در زمینه دستورالعمل گزارشگری مالی موقوفات اذعان داشت: این دستورالعمل در سالهای قبل پس از تهیه و بررسی مورد تصویب در آستان قدس رضوی قرار گرفت و مبنای تحول اداری و مالی در فعالیت‌های سازمان مرکزی این نهاد مقدس قرار گرفته است.

محمدپناه تأکید کرد: این دستورالعمل، ارائه کننده روشهای حسابداری برای تشخیص، شناسایی، اندازه گیری و ثبت تمامی رویدادهای مالی و مبنایی برای ارائه صورتهای مالی مربوط به سازمان مرکزی آستان قدس رضوی است.

مدیر اداری و مالی این نهاد مقدس اضافه کرد: در راستای استقرار این دستورالعمل، نظام‌های مالی در حال اصلاح بوده بگونه‌ای که تمامی کدینگ‌های مربوط به حسابداری، کالا و خدمات، هزینه‌ها و... در حال بازبینی و تغییر است.

وی بیان داشت: در همین جهت، سیستم‌های نرم افزاری حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آستان قدس رضوی بطور کامل در حال تغییر بوده، ضمن اینکه اصلاح نظام‌های مالی و اداری نیز در سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت که یکی از این تغییرات مهم در این زمینه اصلاح آئین نامه معاملات بوده که همسو با مأموریت‌های جدید آستان قدس رضوی است و هم اکنون مراحل نهایی آن در حال انجام است.

توجه به شعار سال

محمدپناه در زمینه توجه به شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: همه ساله حرکت در جهت منویات و شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مورد توجه بخش های مختلف آستان قدس و از جمله این مدیریت بوده است.

وی تأکید کرد: به همین منظور و در جهت توجه به تولید ملی و استفاده از محصولات و تولیدات داخل کشور و به ویژه محصولات آستان قدس رضوی تلاش های موثری صورت گرفته است.

مدیر اداری مالی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: خریدهای عمده کالا و خدمات در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۶ از تولیدات داخلی این نهاد مقدس و همچنین تولیدات ملی بوده است؛ نمونه بارز در این زمینه تهیه محصولات مصرفی در برگزاری مراسمی همچون طرح ضیافت اکرام رضوی در ماه مبارک رمضان بوده که بیشتر محصولات استفاده شده در آن، از تولیدات شرکتها و مؤسسات آستان قدس رضوی تأمین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.