همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم افزایش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد.

لزوم افزایش دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش قدس آنلاین در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با دانشجویان خارجی پردیس خودگران شعبه بین‌الملل با حضور معاون آموزشی و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای بین‌المللی‌سازی تلاش می‌کند و با توجه به ظرفیت بالای این دانشگاه در حوزه آموزش، توسعه آموزش در کشورهای همسایه با هدف انتقال توانایی‌ها مورد توجه است.

سید حبیب‌الله موسوی‌بهار یادآور شد: سطح علوم پزشکی در منطقه از کشورهای همسایه بالاتر است و بی‌تردید آن کشورها هم در مباحث و شاخه‌هایی از علوم پزشکی توانایی‌های خاصی دارند، ما نیز مایلیم از توانایی این کشورها برای تقویت ملت‌ها و ارتباطات بهتر و گسترش روابط و توسعه همه‌جانبه و همدلی و همراهی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه همدان جزو دانشگاههای رده بالای کشور است، گفت: در ایران بیش از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و در این بین دانشگاه همدان جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی عملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان برجستگی‌ها و سابقه تاریخی استان همدان از جنبه‌های مختلف گفت: همدان جزو شهرهای مناسب برای زندگی و موقعیت جغرافیایی خوبی است و با تهران دارای فاصله دو ساعت و نیم است.

وی با تاکید بر اینکه روند جذب دانشجویان خارجی تسهیل شده است، اظهار کرد: ایران هم اکنون در منطقه جزیره ثبات است و این در حالی است که کشورهای مختلف با درگیری و جنگ مواجه هستند.

موسوی‌بهار توانمندبودن کشورهای همسایه را موجب خوشحالی دانست و افزود: ایران بلافاصله بعد از جنگ ایران و عراق راه پیشرفت را با تکیه بر جوانان ایرانی گذراند و در همه حوزه‌ها به خوبی پیشرفت کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد داروی مصرفی در ایران تولید می‌شود گفت: حجم عظیمی از صادرات دارو در کشور وجود دارد که نشاندهنده توان جوانان این کشور است که در سایه امنیت و آرامش اتفاق افتاده است.

رئیسدانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: برای تربیت جوانان کشورهای همسایه و توسعه علوم پزشکی زمینه‌های مناسبی فراهم شده که تعداد بیشتری دانشجو از اقصی نقاط دنیا به ویژه کشورهای همسایه جذب شود.

وی با اشاره به اینکه قریب ۷ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال تحصیل هستند، ابراز امیدواری کرد دانشگاه علوم پزشکی همدان در دو یا سه سال آینده درصد قابل توجهی و حداقل هزار دانشجو در حال تحصیل داشته باشند.

موسوی‌بهار با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همواره برای ایجاد فضای بهتر تلاش می‌کنیم تا دانشجویان با تمرکز بر تحصیل با آرامش دانش کافی و مهارت تمام را بیاموزند و باعث افتخار ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه کسب علم و مهارت کافی در دوران تحصیلات ابراز امیدواری کرد روز به روز شاهد افزایش تعداد دانشجویان در پردیس بین‌الملل دانشگاه باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.