زاهدان- چاپ کتاب ۳ هزار صفحه ای با عنوان "تاریخ سیستان از عهد باستان تا دوره اسلامی" با همکاری صاحب نظران عرصه های مختلف نوشته شده و با همکاری فرهنگستان هنر و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به چاپ خواهد رسید.

چاپ کتاب ۳ هزار صفحه ای درباره تاریخ سیستان و شهرسوخته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل صنایع دستی و گردشگری سیستان‌ و بلوچستان؛ امروز سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با پروفسور سجادی سرپرست هیئت حفاری شهرسوخته دیدار و گفتگو کردند که در این دیدار برنامه ها و حفاری های سال گذشته و امسال نیز مورد بررسی قرار گرفت ، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این دیدار اظهار داشت: شهرسوخته از اهمیت بالایی برخوردار است و برای کاوش، مرمت و معرفی اثر بزرگ تمام تلاش نیروهای مستقر در این سایت را به کار خواهیم گرفت.

علیرضا جلالزایی بیان کرد: برای معرفی این منطقه در برنامه شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان که قرار است در برج میلاد تهران برگزار شود، سعی می شود تا با ارائه پوستر و نقشه شهرسوخته این اثر را به مردم معرفی کنیم.

سرپرست هیئت حفاری شهرسوخته نیز در این دیدار اظهار کرد: منطقه شهرسوخته از اهمیت زیادی برخوردار است و در خور توجه بالایی است به طوری که در این زمینه مقالات و سخنرانی های زیادی در کشورهای مختلف از جمله آلمان و ایتالیا ارائه شده که نشان از اهمیت بالای این اثر می باشد.

سیدمنصور سیدسجادی افزود: با توجه به امکانات موجود و شرایط منطقه ای تاکنون حدود ۴درصد از منطقه شهرسوخته حفاری شده و با توجه به پیشرفت علم و فناوری در حال حاضر امیدواریم با بهره جویی از تکنیک ها و متدهای جدید باستان شناسی، کارهای ترکیبی آغاز و پیشرفت چشمگیری در شناخت بهتر شهرسوخته حاصل گردد.

وی به چاپ کتاب ۳ هزار صفحه ای با عنوان "تاریخ سیستان از عهد باستان تا دوره اسلامی" اشاره کرد و یادآور شد: این کتاب با همکاری صاحب نظران عرصه های مختلف نوشته شده و با همکاری فرهنگستان هنر و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور به چاپ خواهد رسید.

سیدسجادی ادامه داد: اگر فعالیت هایی که در شهرسوخته صورت میگیرد مکتوب و منتشر نشود بی فایده است.

وی افزود: امسال برنامه هایی را برای معرفی شهرسوخته و اشیا آن در داخل ایران در نظر گرفتیم تا پس از شناخت مردم ایران این منطقه را به دنیا بشناسانیم.

وی یادآور شد: ادامه حفاری های شهرسوخته در بخشهای گورستان برای شناخت مردم این منطقه، در بخش مسکونی برای شناخت جامعه و انجام مطالعات میان رشته ای از قبیل گیاه باستان شناسی، جانور باستان شناسی و غیره میباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.