اصفهان- رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر با اشاره به هزینه۲۰ میلیارد تومانی برای احداث این بیمارستان و نیاز به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن، از خیّران خواست برای تکمیل بیمارستان ساعی کمک کنند.

خیّران برای تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر به میدان بیایند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید اصغر بنی هاشمی در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده بیمارستان ساعی خمینی شهر در ۸ طبقه احداث می شود، تصریح کرد: طبقه زیرزمین این بیمارستان به بخش‌های فلورسکوبی، رادیوگرافی، سی تی اسکن، ماموگرافی، ام آری آی، سونوگرافی،  رادیوگرافی و آزمایشگاه با بخش های مختلف، بانک خون، هورمون شناسی مجهز خواهد شد.

وی، طراحی طبقه همکف بیمارستان را شامل: ورودی بیمارستان، اورژانس، فوریت‌های پزشکی، اطاق احیا، بخش زنان، مردان، کودکان و دیالیز برشمرد و گفت: در طبقه اول نیز دارای بخش‌های داخلی، اورولوژی، جراحی عمومی، قلب، کاردیوگرافی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، دستگاه گوارش، مغز و اعصاب می شود.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر با بیان اینکه طبقه دوم بیمارستان ساعی خمینی شهر شامل بخش‌های بستری و جراحی زنان خواهد بود، اظهارکرد: در طبقه سوم بخش های بستری مردان و جراحی مردان تعبیه شده است.

وی ادامه داد: طبقه چهارم این بیمارستان بخش‌های سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو، طبقه پنجم بخش زنان و زایمان، طبقه ششم هشت باب اتاق جراحی (قلب و ارتوپدی)، آنژیوگرافی و طبقه هفتم مدیریت، سالن کنفرانس، بایگانی، حسابداری، سوئیت پزشکان مقیم و سقف هشتم نیز به باند هلی کوپتر اختصاص می‌یابد.

بنی هاشمی با بیان اینکه استاندارد تخت بیمارستانی برای هر یک هزار نفر ۱.۷ تخت است، گفت: با توجه به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان خمینی شهر، بر اساس استاندارد ملی به ۵۰۰ تخت و بر اساس استانداردهای بین المللی به ۷۰۰ تخت نیاز داریم، این در حالی است که هم اکنون بیمارستان اشرفی اصفهانی این شهر دارای ۹۰ تخت و بیمارستان منظریه نیز در صورت افتتاح دارای ۱۷۰ تخت بیمار می شود؛ بنابراین نیاز به بیمارستان با ۳۰۰ تخت امری بسیار بدیهی است.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان ساعی خمینی شهر با اشاره به هزینه۲۰ میلیارد تومانی برای احداث این بیمارستان و نیاز به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن، از خیّران خواست برای تکمیل بیمارستان ساعی کمک کنند.

عقب‌ماندگی خمینی شهر در زمینه بهداشت و درمان

شهردار خمینی شهر نیز در این نشست خبری طی سخنانی اظهارکرد: علی رغم اینکه خمینی شهر نزدیکترین شهر به کلانشهر اصفهان است و دو بیمارستان در آن وجود دارد، اما در زمینه های بهداشتی و درمان دچار عقب ماندگی است و وضعیت بهداشتی این شهر خوب نیست.

علی اصغر حاج حیدری نبود کادر متخصص در بیمارستان‌های منظریه و اشرفیه خمینی شهر را یک ضعف اصلی در حوزه درمان خمینی شهر دانست و تصریح کرد: در همین راستا اقدام به احداث بیمارستان جنرال ساعی کردیم که با همت خیران و کمک‌های مردمی طی سال های گذشته توانستیم سفت کاری این بیمارستان را به مرحله اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در هشت طبقه ساخته شده است که طبقه آخر زمینه فرود پروازهای هوایی اورژانس در مواقع ضروری را فراهم ساخته است، گفت: خمینی شهر نزدیکترین شهر به کلان شهر اصفهان است، از این رو همیشه شاهد سرریز جمعیت به سمت خمینی شهر بوده ایم.

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه این شهرستان توانمندی‌های بالایی دارد که متاسفانه طی سال های گذشته سیاه‌نمایی‌های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: خمینی شهر پرتراکم ترین شهر کشور به شمار می رود.

وی با ابراز خرسندی از احداث بیمارستان ساعی خمینی شهر، گفت: به منظور تکمیل بیمارستان ساعی خمینی شهر نیاز به کمک های مردمی و حضور بیشتر خیّران داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.